Gigantikus nagyságú meteor robog a Naprendszer felé - a tudósok ledöbbentek, hiszen akkora, mint egy törpebolygó
Borítókép:  Profimedia (illusztráció)

Elképesztő méretekkel rendelkezik.

Ez a meteor lehet a Földről valaha látható, legnagyobb meteor - írja a ScienceAlert. De aggodalomra semmi ok, a hírek nem szólnak világvégéről,, ugyanis elkerül minket a meteor, csupán a Szaturnusz pályáját közelíti meg. De relatíve közelsége ritka pillanatot biztosít a tudósoknak, hogy tanulmányozhassák a testet, így pedig lehetőség van arra is, hogy tudományos eszközökkel többet tudhassunk meg Naprendszerünk keletkezésének körülményeiről, illetve korábbi történetéről is.

A meteor felfedezője a Pennyslvaniai Egyetem egyik kutatója, Gary Bernstein.

A gigászi meteor 2031-ben lesz majd látható a Földről különböző szuperprecíziós műszerekkel. A nagysága pedig gigászi, hiszen 155 kilométer átmérőjű, így a mérete alapján akár azt is lehetett hinni, hogy egy törpebolygóról van szó. A törpebolygók ugyanis olyan égitestek, amelyek a bolygók és a kisbolygók között helyezkednek el a fogalmi listán. A törbebolygó a Nap körül kering (így pedig nem egy másik bolygó holdja), illetve fontos az is, hogy elegendően nagy tömegű ahhoz, hogy kialakuljon a hidrosztatikai egyensúlyt tükröző alak, vagyis alakja a gömbéhez közeli legyen.