Rosszabbak az esélyek, mint azt a NASA korábban gondolta – Földbe csapódhat az aszteroida!
Borítókép:  Profimedia

A NASA új, pontosabb mérései alapján jelenleg nagyobb az esély, mint valaha, hogy a Bennu aszteroida összeütközzön a bolygónkkal. Mit jelenthet mindez a jövőnkre nézve?

Az esetleges becsapódás az elkövetkezendő 300 évben következhet be, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mikor.

A Bennu nevű törmelékhalom már többszázmillió éve kering a Nap körül, viszonylag elszigetelten. A nagyjából fél kilométer átmérőjű objektum jelenleg nem jelent közvetlen veszélyt a bolygónkra, ugyanakkor egy csekélyke esély (nagyobb, mint azt korábban gondoltuk) mégis van rá, hogy az objektum a jövőben problémát okozhat a Föld lakossága számára.

Az Icarus folyóiratban megjelent tanulmány szerint jelenleg 1 az 1750-hez az esélye annak, hogy az aszteroida összeütközik a Földdel a következő 300 évben.

A NASA mérései szerint egyelőre annyi bizonyos, hogy a Bennu aszteroida 2135-ben meglehetősen közel fog kerülni a Földhöz. Bár a Földközeli objektum elviekben nem jelent majd veszélyt, a tudósoknak meg kell jósolniuk a Bennu pontos pályáját, valamint, hogy hogyan változtatja meg a Föld gravitációja az aszteroida Nap körüli útját – és ez befolyásolhatja-e azt a forgatókönyvet, amely szerint az aszteroida elkerüli a Földet.

„A becsapódás valószínűsége az új mérésekkel csak egy kicsit nőtt meg, ez azonban nem jelentős változás”

– mondja Davide Farnocchia, a NASA dél-kaliforniai sugárhajtómű laboratóriumának Földközeli objektumokkal foglalkozó központjának kutatója, aki megerősítette a gyanút, hogy a Bennut tanulmányozó kutatók nem fognak álmatlanul forgolódni éjszakánként az aszteroida miatt.

(NASA)