promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Nagyon durva! Kínában már az éjszaka játszó gyerekeket is megfigyelik!

Nagyon durva! Kínában már az éjszaka játszó gyerekeket is megfigyelik!

Borítókép:  Tencent/Profimedia
Tech & Tudomány
Kategória fejléc
Promotions

Kína egyik legnagyobb technológiai vállalata, a Tencent, mostantól az arcfelismeréses technológiai rendszerrel akadályozza meg, hogy a kínai gyerekek túl sokáig játszanak éjszaka.

A kínai gyerekek mostantól igencsak nehézkesen játszhatnak a számítógépeiken, mivel a Tencent, Kína legnagyobb technológiai vállalata arcfelismeréssel akadályozza meg, hogy a gyerekek lefekvési idő után elektronikai eszközeiken szórakozzanak  írja a theGeek.

A vállalat tegnap egy sajtóközleményben jelentette be, hogy a játékosoknak ezentúl egy arcfelismerő algoritmus segítségével kell megerősíteniük személyazonosságukat ahhoz, hogy este 10 óra után is játszhassanak a mobiljátékokkal. Ez csak a legújabb lépés, amelyet a kínai vállalatok tesznek, hogy megfeleljenek (és megelőzzék) Kína szigorodó szabályozásának, amely arra vonatkozik, hogy mikor és hogyan játszhatnak a kiskorúak.

A funkciót eddig a Tencent 60 mobiljátékában aktiválta, köztük a Honor of Kings és a Game for Peace játékokban, de ezt idővel a Tencent több mobiljátékára is kiterjesztik. 

A rendszer működési elve rendkívül egyszerű: ha 18 év alatti gyerekek este 10 óra után vagy reggel 8 óra előtt próbálnak játszani egy játékkal, akkor egy ellenőrzésen kell átesniük, amely a telefon kameráját használja személyazonosságuk és életkoruk ellenőrzésére.

Ezt az extra intézkedést azért vezették be, hogy megállítsák azokat a gyerekeket, akik könnyen kijátszották a korábbi korhatár-ellenőrzési módszereket, valamint, hogy érvényt szerezzenek a játéktevékenységre vonatkozó szigorú, kínai törvényeknek.

Még 2019-ben a Kína hatalmas játékiparának szabályozásáért felelős kormányzati szerv új korlátozásokat adott ki, amelyek a kínai játékgyártó cégeket kötelezték arra, hogy valós nevet ellenőrző rendszereket vezessenek be, valamint korlátozzák, hogy a gyerekek mennyi ideig játszhatnak és mennyit költhetnek. A szabályok betartatására tervezett rendszerek egy részét azonban nyilvánvalóan könnyű volt kijátszani, ezért a Tencent most olyan légmentesebb módszereket alkalmaz, mint az arcfelismerés, hogy korlátozza a szabálysértéseket.

A kínai kormány hivatalos kommunikációja szerint ezekkel a szabályozásokkal a játékfüggőséget akarják megfékezni Kínában, ahol a mobil- és a PC-játékok egyaránt hatalmas népszerűségnek örvendenek  írja a theGeek.

Ugyanakkor a magánélet védelmezői aggódnak amiatt, hogy az összegyűjtött adatokat különféle, sokkal aljasabb célokra is felhasználhatják, mint például a kínai szociális kreditrendszer, ahol egyes állampolgárokat büntethetnek a kormány által nem megfelelőnek ítélt viselkedésért, például azért, mert nem válogatják szét a hulladékot megfelelően az újrahasznosításhoz, illetve, az országban üldözött ujgurokat is ezzel a módszerrel szűrik ki.

Ugyanakkor ez az egész komoly erkölcsi dilemmát is jelent a fejlesztők számára, akik a rendszer megvalósításán dolgoznak  különösen, ha nem kínaiak.

Az elmúlt néhány évben a Tencent agresszívan növelte befolyását a játékiparban, és számos vállalatba fektetett be, többek között a Yagerbe, az Epic Gamesbe, Platinum Gamesbe és a Ubisoftba.

Még 2019-ben a Riot Games cég kapcsán merültek fel parázs viták arról, hogy a cégre nyomást gyakoroltak, hogy függőségellenes intézkedéseket vezessen be a League of Legends kínai verziójában. A Tencent 100%-os részesedéssel rendelkezik a Riot Gamesben, annak ellenére, hogy az egy amerikai vállalat. De azáltal, hogy olyan rendszereket hoztak létre, amelyeket adatgyűjtésre és a kínai játékosok viselkedésének megfigyelésére használtak, kényes kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy az amerikai fejlesztők mennyire lennének bűnrészesek, ha ezeket az adatokat aztán arra használnák fel, hogy megsértsék ezeknek a játékosoknak a szabadságjogait.

Érdekes módon azonban a Digital Trends jelentése szerint a League of Legends kínai verziója egyelőre nem használja ezt az új arcfelismerő rendszert - de valószínűleg előbb-utóbb hozzáadják majd. 

Az is egyértelmű, hogy ez az új arcfelismerő rendszer a Tencent kísérlete arra, hogy továbbra is a kínai kormány kegyeiben maradjon. Annak ellenére, hogy a kínai játékipar olyan nagy (becslések szerint 2025-re eléri a 781 millió játékost és 55 milliárd dolláros bevételt), rendkívül változékony is. 2019-ben a játékok szabályozásának és cenzúrázásának felülvizsgálata miatt Kínában majdnem 9 hónapra teljesen befagyasztották az új játékok megjelenését. Ez idő alatt a Tencent értéke körülbelül 190 milliárd dollárral csökkent a becsléések szerint.

(theGeek)