Egyszer csak bemértek egy 75 km/h-val haladó elektromos rollert
Olvass tovább...
Az Európai Bizottság legfrissebb rendelete alapján, minden 2022-től gyártott autóba kötelező lesz az intelligens sebességszabályozó assisztens beépítése.
A rendszer korábban már ismert volt és létezett, azonban eddig semmilyen szervezet nem tette kötelezővé annak beépítését. Ez változhat a bizottság új törvényével, melynek célja a biztonságosabb közlekedés megteremtése.
„A rendszer a GPS segítségével meghatározza az autó helyzetét, az autó kamerái pedig leolvassák a sebességkorlátozó táblákról az aktuális értéket, és annak túllépésekor aktivizálják magukat”
– írja a G7.hu.
Az automatizált rendszerről egyelőre még folynak a viták, főleg az autó által adott jelzés kérdése okoz nehézségeket. Az ésszerű és egyben legegyszerűbb verziónak a biztonsági öv bekapcsolását figyelmeztető pittyegő hangot tartják.
Olvass tovább...
Egy bonyolultabb – érthető okokból közlekedésbiztonsági szervezetek által támogatott – megoldásnál a pedál kezd el vibrálni a sofőr talpa alatt, de a sebességhatár túllépése esetén akár el is veheti a motorerőt a rendszer, így a sofőr hiába nyomja a gázpedált, nem tud gyorsítani.
Az Európai Bizottság törvénye hosszútávon akár töredékére is csökkentheti a közúti balesetek számát. Ettől függetlenül nem szabad elfelejtenünk, hogy a ma már komputer-centrikus autókat, akárcsak egy sima laptopot, könnyen fel lehet törni, és kikódolni a nem kívánt rendszereket.