promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Egyszer csak bemértek egy 75 km/h-val haladó elektromos rollert

Egyszer csak bemértek egy 75 km/h-val haladó elektromos rollert

Borítókép:  speed-control.by
Tech & Tudomány
Kategória fejléc

Egy fehérorosz traffipax lefotózott egy 75 km/h-s sebességgel száguldó elektromos rollert. A megbütykölt járgány súlyos kérdéseket vet fel az e-rollerek kapcsán, melyek egyelőre gyalogosnak számítanak a közlekedésben. Csak egy gyalogos nem halad 75 km/h-val. Sőt, 30-cal se nagyon.

[[adv]]

A neten rendelhető, földi halandóknak is elérhető áron kapható, s egyre népszerűbb elektromos rollerek átlagosan 15-30 km/h-val tudnak haladni. A Bluetouch egyik prémium modellje, a BT500-as például 45-öt is tud, az árát is ehhez szabták (288 ezer forint). Mindez semmi ahhoz képest, amit a fehérorosz fővárosban a rendőrök lefotóztak. Egy elektromos rollerrel döngető srácot 75 km/h-nál mért be a traffipax.

A minszki rendőr urak valószínűleg a fejüket vakargatták a fotó láttán, picit talán még a traffit is megkocogtatták, hogy nem romlott-e el. A gép azonban nem tévedett. Minden bizonnyal a járművet megbütykölték, normál esetben a rollerekbe szerelt akksi nem képes ilyen teljesítményre.

A Hvg.hu által kiszúrt fotón egy fiatal srác látható, aki egy ülést is szerelt az e-rollerre. Igaza van, állva azért 75-nél nem lehet olyan jól egyensúlyozni, így a biztonságos. Illetve annyira mégsem, hiszen a rendőrök legalábbis azt mondják, hogy kőkeményen meg kéne büntetni a gyorshajtót, de nem tudják, hogyan.

Az elektromos rollerekre ugyanis (egyelőre) nem kell rendszámtáblát szerelni, s a tulajdonosa/bérlője adatairól sem kell tudomást szereznie a rendőrségnek, hisz elvileg a gép nem képes olyan sebességre, ami komoly veszélyt jelenthetne a közlekedőkre. A fotó a bizonyíték rá, hogy a helyzet változik.

A fehérorosz belügy módosította ezért a kreszt, s a max 25 km/h-s sebességgel mozgó, villamos motorral hajtott járművek náluk most már hivatalosan is gyalogosnak minősülnek. Ezért a gyalogosokra érvényes szabályok vonatkoznak rájuk. 

Magyarországon még tanakodnak, hogyan szabályozzák az elektromos rollereket, melyek nagy ütemben terjednek, s a bérelhető változatot szinte bárhol leparkolhatják az emberek a városban, vagy azon kívül is. Sok gondot fog még okozni a rendszerbe terelésük, ami nem késhet már sokáig.