Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Állandóan ideges vagy? Ezeket edd, hogy megnyugodj!

Állandóan ideges vagy? Ezeket edd, hogy megnyugodj!

Tech & Tudomány

Állandóan ideges vagy? Ezeket edd, hogy megnyugodj!

Tech & Tudomány

CST 21:18

Tudtad, hogy bizonyos ételek rendszeres fogyasztásával könnyebben arathatsz győzelmet a stressz felett? Lelki békéd érdekében lehet ideje lenne változtatni az étrendeden.

Egy fárasztó nap után sokan ahhoz az egyszerű megoldáshoz folyamodnak, hogy teletömik a hasukat. A gyorskajákkal és a nasikkal lehet, hogy nem kell sokat bajlódni, viszont a magas kalóriatartalmú, cukros ételek csupán látszat elégedettséget és hamis illúziókat keltenek.

Közben pedig a gyakran ismételt klisé tényleg igaz (és tényleg jobb, ha megfogadjuk!), miszerint az egészséges táplálkozás és a tudatosabb életmód nagy terhet képes levenni az ember válláról.

A stressz kimeríti a B-vitamin-készleteinket

A leghatékonyabb módon csonthéjas termések fogyasztásával kárpótolhatjuk szervezetünket. A dióban lévő kálium például kulcsfontosságú elem, mivel csökkenti a vérnyomást, és ezáltal csökkenti a szívünkre nehezedő terhelést is. Ráadásul igencsak széles skálán választhatunk, így mindenki megtalálhatja a személyes csonthéjas kedvencét: legyen az pisztácia, mogyoró, mandula vagy éppenséggel a dió.

A megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitelt is érdemes szem előtt tartani

Egy érdekes kísérlet során figyelték meg, hogy azoknál az embereknél, akik nagy dózisban fogyasztanak C-vitamint, mielőtt stressz-kiváltó tevékenységekbe kezdtek volna, alacsonyabb volt a vérnyomásuk, és gyorsabban gyógyultak ki a kortizol túlfeszültségéből, mint azok, akik placebót kaptak.

A C-vitaminban gazdag ételek csökkentik a kortizol szintet, így segítenek az embereknek megbirkózni a feszült helyzetekkel.

Az omega-3 szintén a csodafegyverünk lehet, ha beborul felettünk az ég

A Brain, Behavior and Immunity egyik tanulmányában olvasható, hogy  azok az emberek, akik napi rendszerességgel omega-3 étrendkiegészítőt kaptak, a 12 hetes megfigyelés alatt 20 százalékkal kevesebbet szorongtak, mint azok a társaik, akik placebóval „táplálkoztak”. A lazacfélék és a különböző fajta olajos halak dúskálnak az omega-3-ban. Halat nem csak karácsonykor érdemes foygasztani!

A magnézium szintén jó barátunk lehet a kiegyensúlyozott élet útján

Remek magnéziumforrásnak számít a bab, a barna rizs és a spenót is.

Mindenki kedvence a csokoládé, egyáltalán nem számít ellenségnek, ha stresszről van szó. Egy kutatás kimutatta, hogy azok az emberek, akik két héten át, naponta egy kis szelet csokoládét vettek magukhoz, azoknál alacsonyabb kortizolszintet mértek. Érdemes azonban az étcsokoládé félék mellé letennünk a voksunkat, pláne, ha diétázunk.

Kiegészítésképp, például a kamilla, a borsmenta vagy a gyömbértea fogyasztása csodálatosan megnyugtatja az emésztőrendszert, ami szintén segít a stressz megfelelő kezelésében.