Maximumra tolt béka szemekkel támad a Nissan különc városi terepjárója.
Az első generációs Nissan Juke 2011-ben jelent meg, ezt váltja az új modell, ami már jobban illeszkedik a japán gyártó aktuális arculatába. Az új Juke 8 centit nőtt ugyan, az előd súlyához képest sikerült 20 kilót lefaragni.
Búcsúznunk kell a béka-ábrázattól, de az első lámpák továbbviszik a hagyományt: felül nappali menetfény, alul fényszóró. Az első Juke úttörő volt ezen a téren, ma már többek között a Hyundai Kona, a Citroen C4 Cactus és Picasso is ezt a receptet követi. Bár várhatóan kevésbé lesz megosztó az új forma, mint az elődé, egyértelmű, hogy a Juke szerepe a palettán továbbra is az, hogy kis divatos szabadidőautó legyen. Csomagtartója már 422 literes, ez főleg a méret növekedésének köszönhető, ahogy az is, hogy most már talán hátul is kényelmesen elfér két felnőtt. A nagyobb teret és praktikus megoldásokat keresőknek úgyis ott a Qashqai.
A beltér is teljesen új. Középen egy nagy kijelző nő ki a műszerfalból, míg a vezető két analóg óra közé kapott egy kisebbet. A klímapanel jól megszokott helyre került, a kézifék már kizárólag elektromos formában létezik. A sajtófotókon látható hangulatfények, és a Bose hangrendszer várhatóan a jobban felszerelt modellekben sajátja lesz.
A Juke is megkapta a Nissan új vezetéstámogató rendszerét, amit ProPilotnak hívnak. Ez akár autópályás részleges önvezetésre is képes, ami azt jelenti, hogy a vezető figyelme továbbra is szükséges. Az ilyen rendszereknél manapság már elvárható automata parkolást, holttérfigyelést és tolatásnál keresztirányú forgalom figyelését is tudja a ProPilot. A motorokról egyelőre nem tudunk sokat, csak annyit, hogy az alap az egyliteres, turbós benzines lesz.
Az autót hivatalosan szeptember 12-én mutatják be a Frankfurti Autószalon keretein belül. Magyarországra várhatóan jövő év elején érkezik meg az új Juke.
[[galeria]]