Udvaros Dorottya nem csak Vidnyánszky Attilát mártotta be, a balesetet szenvedő Horváth Lajos Ottóról is elmondta az igazságot
Olvass tovább...
Erre csak pisloghat a Nemzeti Színház igazgatója, váratlanul szólalt meg a színésznő, soha nem hallott részleteket is megosztott.
A tavaly novemberben a Nemzeti Színházban történt baleset mély nyomokat hagyott a színházi világban, különösen az érintettek körében. Kiss Mari, a Jászai Mari-díjas színésznő, a Klubrádió Klubdélelőtt című műsorában nyíltan beszélt a történtekről, kifejezve együttérzését a megsérült Szász Júliával és Horváth Lajos Ottóval szemben.
Kiss Mari elmondása szerint végtelenül sajnálja a két művészt, különösen a pályája elején járó, tehetséges Szász Júliát. Úgy véli, hogy nem létezhet olyan díszlet, amely a színészek életét vagy biztonságát veszélyezteti. Emellett hangsúlyozta, hogy a balesetért elsősorban a rendezőt és a színház igazgatóját terheli a felelősség. A Rómeó és Júlia előadás esetében ezek a pozíciók Vidnyánszky Attila kezében voltak, és Kiss Mari különösen megrázónak találta, ahogyan a baleset után a színház vezetősége Horváth Lajos Ottóval viselkedett.
Olvass tovább...
Kiss Mari szerint Horváth alázatosan viselkedett Vidnyánszkyval szemben, és nem lehet indok, hogy másik irányba indult el. Egy rendezőnek tudnia kell, miből van a színész, és figyelembe kell vennie a biztonságos díszletek készítésének fontosságát. A színészek, különösen a beugró szerepek sokaságával terhelt Horváth, rendkívüli erőfeszítéseket tettek a színházért, ami kimerítő lehet számukra.
A színésznő kritikát fogalmazott meg a Nemzeti Színház hallgatásával kapcsolatban is. Sajnálatosnak tartja, hogy a színház nem vállalja a felelősséget, és hogy a társulat tagjai hallgatnak az ügyben. Úgy véli, hogy a díjazott, komoly presztízsű színészeknek fel kellene szólalniuk, hiszen őket már nem érné retorzió.
Olvass tovább...
Kiss Mari hangsúlyozta, hogy bár a színház veszélyes üzem, a vezetőségnek mindent meg kell tennie a biztonság érdekében. Az, hogy a sérült színészekkel szembeni viselkedés nem volt megfelelő, különösen fájdalmas számára. Úgy gondolja, a Nemzeti Színháznak elegánsabban és nagyvonalúbban kellene kezelnie az ügyet, támogatva a sérült művészeket, akik sokat tettek a színházért.
forrás: Blikk