Olyat mondott Csoboth Kevin édesapja Balázséknál, hogy fogtuk a hasunk a nevetéstől: így örült a gólnak
Olvass tovább...
A Google mára a világ egyik legismertebb márkája, de nem biztos, hogy az lett volna, ha maradnak az eredeti névnél.
Nyugodt szívvel ki lehet mondani huszonöt évvel az indulása után, hogy a Google teljesen beleitta magát a mindennapi életünkbe, olyannyira, hogy még gyakorlatilag önálló szóvá is változott. Legyen szó egy jó receptről, egy visszanézendő sporteseményről vagy egy betegségről, mindig az a következtetés, hogy elég, ha „ráguglizunk” és rögtön meglesz a válasz.
Ráadásul maga a Google, mint cégnév is egy jó választásnak bizonyult, az egész világon a legismertebb brandnév, könnyű is kimondani – ez azonban majdnem nem lett így. Most megtudtuk, hogy bizony nem álltunk messze attól, hogy a Google helyett egy teljesen más neve legyen a keresőmotornak, az pedig garantálhatóan nem lett volna annyira sikeres, mint a mostani elnevezés.
Larry Page és Szergej Brin, a Google két alapítója és a Stanford Egyetem akkori két doktorandusz hallgatója, amikor 1996-ban kitalálták a Google nevet, egy teljesen más becenévvel számoltak, ami finoman szólva is kockázatosabb lett volna. A Google legelső neve ugyanis nem más volt, mint a „BackRub” – ez leginkább hátmasszázsként fordítható magyarra. Ennek az volt az oka, hogy egy weboldal fontosságának megállapításához háttérlinkeket vizsgált a motor, így ez gyakorlatilag egy angol szóvicc akart lenni.
Olvass tovább...
Azért valljuk be, nagy szerencse, hogy Google lett inkább és nem BackRub: már csak azért is, mert a némileg kettős jelentése miatt biztosan nem terjedt volna így el. Ha mégis, akkor meg a nyelvben hangzana nagyon rosszul, azért csak jobb azt mondani, hogy „guglizni”, mint „bekrábolni” vagy adott esetben „hátmasszírozni”. Page és Brin azonban érezték az aggályokat, és az 1998. szeptember 4-i indulásra már a Google volt a név.
A LADBible szerint Page és Brin egyik doktorandusztársa javasolta a Googol nevet, ami a matematikában egy olyan számot jelez, amely után 100 darab nulla van – hétköznapi nyelven egy baromi magas számot. A két alapító azért döntött úgy, hogy ez megfelelő név lesz, mert szerintük visszatükrözte a cégnek a célját, hogy a hihetetlen mennyiségű információt valamilyen formában sorba rendezze.
A történet azonban még itt nem ért véget, ugyanis amikor úgy döntöttek, hogy megvásárolják a „Googol” domaint, valamint védjegyet alapítanak rá, Page és Brin egyik barátja végül félreütötte a nevet, Google lett belőle: ebbe viszont egyből beleszerettek. Az alapítópáros úgy döntött, sokkal jobban tetszik nekik így elírva a név, mint a rendes betűzéssel – a többi meg, ahogy szokták mondani, történelem.