promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A fél ország mindennap ebben a fura nevű boltban vásárol, de honnan ered vajon a neve?

A fél ország mindennap ebben a fura nevű boltban vásárol, de honnan ered vajon a neve?

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Érdekes történet, honnan sikerült meghódítani a világot.

A Tesco, a világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, neve első pillantásra szerénynek tűnhet. Eredete azonban olyan történetet mesél el, amely összefonja a történelmet, a földrajzot és az üzleti érzéket. A "Tesco" név gyökerei a 20. század elejére nyúlnak vissza, a történet színhelye pedig az Egyesült Királyság.

1919-ben Jack Cohen, egy londoni East End-i piaci kereskedő piaci standot alapított, ahol felesleges élelmiszereket árult. Cohen elképzelése az volt, hogy a munkásosztálybeli vásárlók számára megfizethető árukat kínáljon. Cohen, hogy új vállalkozásának márkanevét megalkossa, a teaszállító TE Stockwell monogramját és vezetéknevének első két betűjét kombinálta, így alakult ki a "TESCO".

Kezdetben a vállalkozás szerény volt, de Cohen vállalkozói szelleme és innovatív stratégiái lendületet adtak a Tesco növekedésének. 1924-ben megnyitotta az első Tesco áruházat a Middlesex-i Burnt Oakban. Az áruház sikere gyors terjeszkedést eredményezett, és az 1930-as évek végére már több mint 100 Tesco áruház működött az Egyesült Királyságban.

A II. világháború kitörése kihívások elé állította a Tesco-t, de a Tesco alkalmazkodott, rugalmasságról és találékonyságról tett tanúbizonyságot. A rationálás és a hiány ellenére a Tesco továbbra is kiszolgálta közösségeit, bizalmat és hűséget szerezve.

A háború utáni Nagy-Britannia gazdasági fellendülésnek volt tanúja, és a Tesco kihasználta a lehetőséget. A vállalat felkarolta a modernizációt, és az 1950-es években bevezette az önkiszolgáló vásárlást, ami akkoriban forradalmi koncepció volt. Ez az innováció átalakította a kiskereskedelmi tájképet, növelve a hatékonyságot és a vásárlók kényelmét.

Az 1960-as évek a Tesco számára a jelentős növekedés időszakát jelentette, amelyet agresszív terjeszkedés és diverzifikáció jellemzett. A vállalat diverzifikálta termékkínálatát, nem élelmiszercikkekkel bővítette kínálatát, és új üzletformákat vezetett be, beleértve a szupermarketeket és hipermarketeket. Az évtized végére a Tesco közismertté vált, és szilárdan megalapozta vezető kiskereskedelmi vállalat szerepét az Egyesült Királyságban.

A következő évtizedekben a Tesco felemelkedése töretlenül folytatódott, amit a stratégiai felvásárlások, a technológiai fejlesztések és a vásárlói elégedettség iránti elkötelezettség táplált: a vállalat nemzetközileg is terjeszkedett, jelenlétet teremtve Európában, Ázsiában és azon túl is