promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A NÉBIH közbelépett: termékek tucatjával akarták átvágni a magyar vásárlókat, mutatjuk a listát

A NÉBIH közbelépett: termékek tucatjával akarták átvágni a magyar vásárlókat, mutatjuk a listát

Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Több alapélelmiszer is a listán van, de a WC-papír is felkerült.

Érdekes lista tűnt fel a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági hivatal, a Nébih honlapján: egy "bújtatott áremelés"-ként ismert gyakorlatnak üzentek hadat, listba szedték ugyanis, hogy mely termékek árában volt olyan árkorrekció, ami a termék kiszerelésnek csökkentésével járt..

A "bújtatott áremelés" egy olyan üzleti stratégia, amelyben a vállalatok vagy kereskedők az árak emelését rejtett módon valósítják meg úgy, hogy nem közvetlenül az árakat növelik, hanem inkább csökkentik a termékek vagy szolgáltatások kiszerelésének méretét, mennyiségét vagy minőségét anélkül, hogy feltétlenül feltűnne a vásárlók számára - ám a hivatal listája pontosan ezeket a termékeket szedta össze.

Ez a jelenség számos iparágban megfigyelhető, például az élelmiszeriparban, a háztartási cikkek piacán, a gyógyszeriparban és még sok más területen is. A vállalatok gyakran arra törekszenek, hogy minél nagyobb profitot érjenek el, és az áremelés egy közismert módszere ennek elérésére. Azonban az árak közvetlen emelése sok esetben negatív reakciókat vált ki a fogyasztók körében, így a vállalatoknak más stratégiákat kell alkalmazniuk a profitnövelés érdekében.

A bújtatott áremelés egy hatékony módja annak, hogy a vállalatok fokozatosan növeljék az árakat anélkül, hogy túlzottan észrevehető lenne a vásárlók számára. Ehelyett a vállalatok kisebb változtatásokat hajtanak végre a termékek kiszerelésében vagy minőségében, ami általában nem vált ki azonnali figyelmet vagy ellenállást.

A most megjelent listában (IDE kattintva böngészhető) a termékek legszélesebb választéka található: hagymás pontyikra, gumicukor, testépítéshez használatos táplálék-kiegészítő, de vannak alapvető tejtermékek is, mint például a túró, és alapvető háztartási cikkek is, mint a fogkrém vagy a toalettpapír.

A lista meglehetősen hosszú, cikkünk írásáig 56 oldalon keresztül 555 tételt tartalmaz: talán a legtöbbet a nem alapvető élelmiszernek számító édességekből találunk, de tényleg minden megtalálható rajta - hasonlót egyébként már láttunk közösségi oldalakon csoportokban, hogy egyes szupermarketekben külön figyelmeztető jellel jelölik meg azokat a termékeket, amiknek csökkent a kiszerelésük mérete.