promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Vodafone-lejárató agymosás terjeszti az apokaliptikus hülyeséget, sátánista hirdetménynek nézték a szolgáltató reklámját

Vodafone-lejárató agymosás terjeszti az apokaliptikus hülyeséget, sátánista hirdetménynek nézték a szolgáltató reklámját

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Sebestyén Balázs a Vodafone sátánjaként reklámozta az eljövendő apokalipszist, vagy valaki túl sok misebort ivott a templomban?

Mire jók a tévéreklámok? Arra, hogy rávegyék az embert arra, hogy megvegyenek valamit. Hogyan érik ezt el a cégek? Színpompás, figyelemfelkeltő, humoros, esetenként polgárpukkasztó reklámokkal, és bizony minél többször látunk egy bizonyos reklámot, annál inkább akarjuk azt a terméket vagy szolgáltatást. Az ember azt gondolná, hogy csak a gyerekeket lehet olyan könnyen befolyásolni az édességes, játékos reklámfilmekkel, pedig ez nem igaz.

Vegyük például a Coca-Cola reklámokat a karácsonyi időszakban: régen mindig, ha megláttunk egy Colás Mikulást vagy egy piros kamiont, máris megkívántuk a Colát, és másnap rohantunk is a boltba, hogy vegyünk egy négyes pakkot, amiben annak idején ráadásul ajándékok is voltak a gyerekek nagy örömére.

Vagy vegyük a nyereményjátékokat: meglátunk a tévében egy reklámot arról, hogy például a Sport szelettel most 1 millió forintot lehet nyerni. Mit tesz az ember? Sorra veszi és eszi a csokit, és tölti fel szorgosan a kódokat, hátha megnyeri a mesés fődíjat.

Vagy amikor egy szolgáltató kecsegtető ajánlattal akar elcsábítani minket; készülékkedvezmény, dupla ajánlat, ilyen-olyan akciók - mi pedig úgyis mostanában akarjuk lemondani a jelenlegi szolgáltatásunkat, mert nem vagyunk vele megelégedve. Ismerős nem?

Szóval a reklámok mindig működőképesek, de pont ezért veszélyesek is. De még ártalmasabbak azok az összeesküvés-elméleteket gyártó személyek, akik mindenféle rossz dolgot belelátnak egy-egy félperces reklámfilmbe, majd egy jó hosszú videósorozatban meg akarnak másokat is győzni az igazukkal; teszik ezt úgy, hogy a lehető legtöbb "bizonyítékkal" megpróbálják alátámasztani az állításaikat, és ha jól keverik a szavakat, és adagolják a sokkfaktort az embernek, máris sikerült nekik az agymosás, és csak azt vesszük észre, hogy a jövőben teljesen másképp tekintünk a reklámokra, és már mindenben összeesküvéseket fogunk hinni.

Ebből a szempontból egyébként sokkal károsabbak azok az elméletgyártók, térítők, vallástagadók, hamis próféták, csalók - sokféleképpen nevezhetjük őket, hiszen mindegyiküknek ugyanaz a célja: betáplálni az ember agyába a hülyeséget.

A Vodafone korábban csinált egy olyan reklámfilmet, amiben Sebestyén Balázs szerepelt. Erről a Piros Pirula Projekt nevű YouTube-csatorna készített egy "leleplező" videósorozatot, amiben azt próbálták meg bemesélni az embereknek, hogy a Vodafone reklámjában Sebestyén Balázs nem más, mint maga a sátán, és a szolgáltató cég az apokalipszis eljövetelét hirdeti.


Az Üzenet című, 11 részes videósorozat annyira alaposan belemászott ebbe a reklámba, hogy annak minden egyes képkockáját kielemezték, és szépen adagolták bele az emberek fejébe - különféle magyarázatokkal, bizonyítékokkal, bibliai idézetekkel -, hogy Balázs Lucifer bőrébe bújt, de erről nyilván a műsorvezető nem tudott.

Ha csak a cikkbe ágyazott videókat nézzük meg, láthatjuk, hogy a lassan beúszó, majd eltűnő feliratok, illetve a vészjósló, hátborzongató zenei aláfestés azt a hatást akarja elérni, hogy a néző egyre feszültebben és veszélyben érezze magát; az Üzenet készítői minden erejüket bevetették, hogy az embereket a Vodafone ellen fordítsák.


Hogy ők tényleg hittek-e abban, hogy a látszólag vércsepp alakú ördögszimbólummal az egész világot telepingáló Vodafone az apokalipszis lovasait küldi ki a HSDPA-hálózaton keresztül, és ezzel elhozzák a szélessávú világvégét, azt nem tudni, mindenesetre el kell ismerni, hogy tényleg elképesztő melót beletettek ezekbe a videókba, és aki csak megnézi őket, hiába tudja jól, hogy ez az egész hülyeség, és összeesküvés-elmélet, azért becsúsznak olyan érvelések, amiknél kikerekedik az ember szeme.

Mint például az Üzenet 1. részének végén, amikor azt magyarázzák a készítők, hogy ha Sebestyén Balázs magáról lőtt egy szelfit a motoron ülve, akkor miért a nézők felé villan a telefon vakuja. A Piros Pirula Projektesek szerint ez egy tudatos rendezői döntés volt; ennek kifejtésével ugyancsak azt akarták bebizonyítani, hogy a Vodafone nem véletlenül egy 6-os számra hasonlító, vérvörös logóval hódít, és az sem véletlen, hogy a reklámban olyan, mintha Balázs harmadik szeme villanna fel a homlokán a telefon vakujával, hiszen a luciferánus hit szerint a bukott angyal nyitja meg a harmadik szemet és hozza a fényt.


Az Üzenet egy másik részében pedig azt a snittet fejtegetik részletesen, amiben Balázs úgy tart a kezében egy tabletet, hogy a két mutatóujja felfelé mutat. Ennél a résznél a Piros Pirulások behozzák Keanu Reeves és Al Pacino népszerű közös filmjének, Az ördög ügyvédjének azon jelenetét, amiben az ördög felmutatja mindkét mutatóujját, és azt mondja:

„A csúcson vagyok. Eljött az én időm”.

Ilyen, és még ehhez hasonló, sőt még ijesztőbb összeesküvés-elméletekről hallhattok az Üzenet többi részében is.