"Mintha egy drogos szobáját látnám" - Kiakadtak a magyarok a mesterséges intelligencia által készített Ikea szobákon
Olvass tovább...
Ha beválik ez a módszer, az rengeteg családnak jelent majd könnyebbséget.
Az IKEA nevű svéd bútórkereskedő-áruházlácnot gyakorlatilag mindenki ismeri, az ikonikus kék háttéren-sárga felirat a világ egyik legismertebb brandje. Az IKEA gyakran kerül az újságok címlapjára kampányai miatt - a mostani azonban minden eddiginél furcsább, kreatívabb, bizarrabb.
A cég kreatívjai azt találták ki, hogy a kampány részeként áruházukban ne csak pénzzel lehessen fizetni, hanem idővel is: ez a Fizess az időddel kampány. Első blikkra talán arra gondolhatnánk (legalábbis én magam arra gondoltam), hogy esetleg a vásárlás alatt be lehet állni dolgozni - egy áruházban mindig van mit csinálni, pakolni, és az elvégzett munkát fogják valamilyen módon beszámítani, de a valóság ennél filmszerűbb, leginkább a Justin Timberlake főszereplésével forgatott In Time című film juthat az eszünkbe, ahol az idő egész konkrétan a valuta - van, akinek nagyon sok van belőle, és van, akiknek csak annyi, hogy egy végigdolgozott nap utáni "fizetségből" (ami ugye szintén idő) a következőt is végig tudják.
Olvass tovább...
Az IKEA-nál ez úgy fog működni, hogy amennyiben megosztjuk az IKEA-val a Google Maps adatainkat, az áruházba utazásunk ideje átváltatik pénzbe - méghozzá a dubaji átlagórabérbe, vagyis 1 óra 105 emírségekbeli dirhamba, ami némileg több mint 10.000 forint.
Az Ikea karácsonyi kisfilmjei mindig mosolyt csalnak az arcunkra:
Az IKEA áruházak általában a nagy alapterület-igény miatt nem igazán a belvárosokban, hanem a külső területeken szoktak felépülni, így az IKEA azt várja a kampánytól, hogy többen bevállalják majd a hosszabb utazást, ez pedig végeredményben nagyobb forgalmat fog generálni az áruháznak. Bármilyen IKEA-ban kapható cikkért fizethetünk az utazási időnkkel is, és természetesen igazi pénzzel is ki lehet egészíteni az összeget, ha nem utaztunk eleget a árucikk teljes árához.
Olvass tovább...
Az akcióban való részvétel feltétele, hogy a Google Maps-el megosszuk utazási információinkat és helyzetünket, és ezt az IKEA-nak is megmutassuk, ez alapján számoltattatik ki az összeg. MI nagyon kíváncsian várjuk, hogy vajon a magyar IKEA-ban is bevezetik-e, és hogy mekkora sikerese lesz globálisan az akciónak, milyen tapasztalatokat vonnak majd le az áruház vezetői.
Forrás: linkedin.com