Szellő István legendásan nagyot bakizott az RTL Híradójában, erre senki nem számított - ez volt a magyar televíziózás történetének egyik legikonikusabb bakija
Olvass tovább...
Az RTL most jó sok ügyfelét veszítheti el.
Ugyan a tévénézőket semmiben sem érinti, mégis pofátlannak gondolhatják az RTL Magyarországnak azt a döntését, miszerint novembertől mintegy 20 százalékkal megdrágítja a tévéreklámos megjelenéseket, vagyis a hirdetőknek jóval magasabb árat kell majd fizetniük azért, hogy az RTL reklámblokkjaiban az ő cégük és termékük is megjelenjen.
Olvass tovább...
A Media1 írta meg a hírt, miután a birtokukba jutott egy körlevél, amit az RTL Magyarország a partner médiaügynökségek számára küldött ki. Ebben arról értesítették őket, hogy az M-RTL Zrt. televíziós hirdetésértékesítésére vonatkozó Általános Szerződési Feltételeiben a C/GRP alapú kampányok esetében az úgynevezett 1+ Reach és 3+ Frequency csomagokra a szezonális index és a market index mellett 2023. november és 2023. december hónapokat érintően rendkívüli túlkeresleti indexet vezetnek be, melynek mértéke:
November 40 százalékpont;
December 25 százalékpont.
Akik a drágulás miatt úgy döntenének, hogy lemondják a megrendelést, azok október 20-áig bánatpénz fizetése nélkül megtehetik, de aki utána gondolja meg magát, az nem ússza meg olcsón. A Media1-nek egy médiaügynökségi szakértő nyilatkozott arról, hogy ez az emelés most nagyon nehéz helyzetbe hozza a hirdetőket, hiszen mindössze 17 nappal a novemberi időszak kezdete előtt már megtervezett médiakampányokat kell újratervezni.
Olvass tovább...
Ráadásul az RTL azért szívatta meg nagyon ezzel a döntéssel a hirdetőket, mert a november az év legforgalmasabb időszakának egyike, amikor a vállalatok üzleti eredményeiknek akár 20-30 százalékát is teljesítik; karácsony előtt gyakorlatilag ez egy nagy hajrá a cégeknél.
A szakértő ugyanakkor rávilágított arra is, hogy ez még az RTL-nek is rosszul sülhet el, hiszen a szűkös határidő miatt többen úgy dönthetnek majd, hogy nem a tévében, hanem online portáloknál vagy rádiókban költik el azt a pénzt, amit tévés reklámmegjelenésre szántak volna.