Így használjuk jól a molinót, hogy a lehető leghatékonyabb legyen.
Bár az online marketing virágkorát éljük, az offline marketingre is nagy hangsúlyt kell fektetnünk, ha hatékonyan és szélesebb körben szeretnénk cégünket népszerűsíteni. Egy látványos molinó kihelyezése ennek az egyik leglátványosabb eszköze, hiszen ha jól tervezzük meg és helyezzük el, akkor rengeteg embert elérhetünk vele, ráadásul minket is büszkeséggel tölthet el minden egyes alkalommal, amikor ránézünk. De hogyan használhatjuk tényleg hatékony reklámeszközként a molinót? Ehhez adunk most tippeket!
Egy jól kivitelezett molinóval sokkal profibbnak tűnhetünk számos különböző szakmai közegben. Egy konferencián előadóként például magunk mellett a színpadon, kiállítóként pedig a standunknál függeszthetjük fel a reklámot. Emellett üzletünkben, bemutatótermünkben, de akár kirakatunkban is elhelyezhetünk a marketingcélunknak megfelelő molinót.
Arra viszont mindenképp figyelnünk kell, hogy tartalma és dizájnja megfeleljen a kommunikálni kívánt üzenetnek. Azaz: legyen figyelemfelkeltő és színes, de ne legyen túlzsúfolt apró betűkkel és sok-sok felirattal. Csak a fontosabb hívószavak kapjanak helyet rajta, amiket néhány másodperc alatt bárki el tud olvasni.
Nézzük, mire érdemes figyelni, ha kihasználnánk ezt a szuper offline kommuniációs és marketingformát!
Alaposan gondoljuk végig, hogy hova tesszük ki reklámanyagunkat, hiszen az elsőszámú cél, hogy minél több potenciális vevőnkhöz eljusson üzenetünk. Azaz: érdemes forgalmas helyekre kifüggeszteni, ahol a megfelelő emberek észrevehetik. Nem egyszer látjuk, hogy zebrák mellett vagy éppen lámpás kereszteződéseknél a házak kerítéseire vannak kifüggesztve ezek a reklámanyagok, hiszen általában itt van alkalma a forgalomban közlekedőknek alaposabban szemügyre venni azokat.
Tipp: Amikor már úgy érezzük, hogy az adott helyen elértük célunkat és a megfelelő mennyiségű ember látta molinónkat, akkor bátran keressünk neki új területet, ezzel újabb potenciális vevőkhöz, ügyfelekhez juthatunk el kis befektetés árán, hiszen ugyanazt a reklámanyagot használjuk fel.
A molinó egyik legjobb tulajdonsága, hogy könnyedén mozgatható, szállítható, sokszor feltekerve befér egy személyautóba is. Ráadásul ha egy rollup-állványra kifeszíthető, akkor néhány perc alatt össze is tudjuk rakni a hirdetőfelületünket. A konferenciák, kiállítások tökéletes alkalmat adnak cégünk népszerűsítésére, adjuk át hatékonyan üzenetünket a molinó kihelyezésével!
A molinó megtervezésénél fontos szempont, hogy tudjuk, a közönségünk mire figyel, milyen elemekkel tudunk mélyebb benyomást tenni rájuk. Egy jól megkomponált kép, a megfelelő színek és az érdeklődést felkeltő szavak mind-mind olyan elemek, amelyek a megtervezésére időt és energiát kell szánnunk, hiszen így lesz valóban hatékony a hirdetőfelületünk. A megtervezés mellett a tökéletes helyszín megtalálása okán is kiemelkedő, hogy ismerjük a célközönségünk mindennapjait: azt hogy merre járnak, hol töltenek időt, mikor találkozhatnak biztosan molinónkkal.
A minőségi grafikai megtervezés mellett törekedjünk arra, hogy sokáig használható reklámanyagunk legyen, amit nem tesz tönkre, ha mozgatjuk, esetleg új helyen szereljük fel vagy ha néha az időjárás elemeinek is ki van téve. De a nyomtatás során a színek pontossága és élénksége is lényeges, ne adjuk lejjebb a tökéletesnél, hiszen ez egy hosszú távú, de hamar kifizetődő befektetés lehet, amivel népszerűsíthetjük vállalkozásunkat.
Tipp: Legyen figyelemfelkeltő, színes, konzisztens és brandazonos legyen cégük molinója, így garantálható, hogy minél több legyen az elért, potenciális vásárló, akik azonnal ránk asszociálnak, amikor meglátják.
Sok-sok olyan offline marketingmegoldás létezik még, amivel kiegészíthetjük molinónk hatékonyságát cégünk reklámozásában. Ilyen lehet például a konferenciákon kihelyezett logózott tollak, egyéb reklámajándékok vagy szórólapok. A reprezentációs termékek kapcsán olyan használati tárgyakat adjunk ajándékba, amik a célközönségünknek sokszor a kezébe kerül majd a hétköznapok során, így minden használatkor látni fogják logónkat, amivel brandünk hamar a köztudatba épülhet.
A molinó lehet az egyik leghatékonyabb hirdetési felületünk, ha kihasználjuk a benne rejlő lehetőségeket. Ehhez elengedhetetlen azonban, hogy tökéletesen, a célközönség igényei szerint tervezzük meg és megtaláljuk a megfelelő hirdetési felületeket hozzá!