promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
40 pokoli percig úszott a viharfelhőben a férfi, valóságos rémálom várt rá
Borítókép:  Képünk illusztráció. Forrás: Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Sokan álmodoztunk már arról, milyen lehet egy felhőben úszni, két ember volt eddig, aki megtette és túlélte. szerintük pokoli.

Nagyon sokan vannak, akik szeretnek kényelmesen hátradőlni és élvezve a szél finom simogatását arcukon csodálni a felhők lenyűgözően szép világát. Gyermekként mindenki azon álmodozott, hogy vajon lehetséges-e üldögélni a felhőkön, esetleg sétálni rajtuk? Vagy milyen érzés lehet belevetnünk magunkat ezekbe a pihe-puha égi párnákba és alámerülni bennük. Nos, ez utóbbira volt, akinek adódott lehetősége és köszöni szépen, de soha többet nem ismételné meg a mutatványt. Élete legpokolibb kalandjaként írta le a furcsa esetet.

Az égbolt hatalmas, szürke óriásai, a Cumulonimbus felhők, ennek a csodálatos világnak a valódi szörnyetegei. A felhők közül ezek a hatalmas, viharos, vízgőzből álló formációk az egyetlenek, amelyek képesek villámokat, mennydörgést és jégverést létrehozni. A legtöbb felhő alig éri el 2000 méteres magasságot, ezzel szemben a Cumulonimbus (amelyeket egyszerűen zivatarfelhőknek is neveznek) azonban akár 20 000 méter magasra is felkúszhat, hatalmas üllő alakot formálva.

A történelem során összesen két olyan dokumentált eset fordult elő, amikor egy ember „beleesett” egy ilyen felhőbe és élve megúszta a pokoli kalandot. Egyikük William Rankin hadnagy volt, aki 1959-ben személyesen volt kénytelen megtapasztalni azt, milyen borzalmakat rejt egy ilyen felhő belseje.

Rankin és társa, Herbert Nolan, F-8 Crusader vadászgépekkel repültek Dél-Karolina felé, amikor észrevették a fenyegető viharfelhőket. A biztonság kedvéért 14 300 méter magasra emelkedtek, hogy biztonságos távolságot tartsanak a felhők csúcsától. Azonban a vihar felett bekövetkezett minden pilóta rémálma, Rankin gépének motorja hirtelen meghibásodott, és leállt. Ekkor kénytelen volt a katapultálás mellett dönteni, dacára annak, hogy odakint -50°C-os hőmérsékletű, nagyon alacsony oxigéntartalmú levegő várt rá, amelyben alig lehetséges lélegezni.

A katapultálás során Rankin a kesztyűjét is elveszítette, de hamarosan ez lett a legkisebb problémája. A hirtelen nyomásváltozás miatt azonnal folyni kezdett a vér a szeméből és a füléből, a hasa pedig megduzzadt. A csontfagyasztó hideg miatt a keze fagyásnak indult, ő pedig a felhőbe belezuhanva élete leghosszabb és legkegyetlenebb kalandjára indult. Csupán vészhelyzeti oxigénnel volt felszerelve és egy olyan ejtőernyővel, amit nem ilyen időjárási és magassági körülményekhez terveztek. A felhőben töltött idő végtelennek tűnt a számára. A belsejében tomboló erős áramlatok rongybabaként hajigálták ide-oda, miközben a jégdarabok és a villámok fenyegető közelségben tomboltak, neki pedig időnként még a lélegzetét is vissza kellett tartania, amikor a levegő annyira telitődött vízzel, hogy könnyen megfulladhatott volna.

Nagyon okosan nem nyitotta ki egyből az ernyőjét, mert tudatában volt annak, hogy ez a végét jelenthetné, hanem a magával vitt barométer segítségével úgy állította be, hogy 3048 métert elérve nyíljon csak ki. Végül az ejtőernyője kinyílt, de szerencsétlenségére közel sem a korábban beállított magasságon, a barométer is megzavarodott a különleges körülmények között.

Végül, egy örökkévalóságnak tűnő idő elteltével kiszabadult a vihar fogságából. Ezután már viszonylag nyugodtan ereszkedett tovább, egészen addig, amíg egy fa törzsébe ütközve földet ért. Ekkor vette észre az órájára tekintve, hogy körülbelül 40 percet töltött a felhőben. Sikerült segítséget találnia, és időben kórházba került, ahol fagyási sebeit, dekompressziós betegségét és más kisebb sérüléseit megfelelően ellátták.

Rémálomba illő kalandja után hamarosan visszatért a szolgálatba, majd megírta a The Man Who Rode The Thunder, azaz A férfi, aki meglovagolta a vihart című könyvét. Máig ő az egyike annak a két embernek, aki túlélt egy ilyen hihetetlen kalandot, részben a szerencsének, részben pedig annak köszönhetően, hogy nem húzta meg az ejtőernyő zsinórját, amikor a viharba zuhant.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás