promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
2perc tudomány: mivel tudnak minket rávenni, hogy mindent vagy bármit is meg akarjunk venni a teleshopból? Hihetetlen marketing trükköt mutatunk
Borítókép:  Profimedia- illusztráció
Színes
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

„Ez most Önnek szól, csak most és csak ennyiért, ráadásul kettőt egy áráért! Ha ma megrendeli, akkor adunk még egyet ajándékba, kihagyhatatlan ajánlat!” Ismerősek ezek a fülbemászó tv shop-os mondatok?

Ma tipikusan a fogyasztói társadalom célközönsége, sőt, a teleshop egyik vevője vagy áldozata voltam. Családdal ültem a kanapén és felcsengett az a bizonyos mondat: „minden háztartásba szükség van egy ilyen kis csoda eszközre, sokkal könnyebb az életem, amióta megvettem ezt a készüléket.”

Egyből felkaptam a fejem, na vajon mi az, amire bizony a tökéletes tv-s eladó is azt mondja, hogy erre nekem szükségem van, mégpedig azonnal (hozzáteszem a reklám után, már ültem is kocsiba és vettem belőle kettőt, biztos, ami biztos).

Ezután csak néztem magam elé az új kis konyhai eszközömmel és reszelés közben arra gondoltam, hogy mi volt az a pszichológiai hatás, ami miatt egy reklám arra késztetett, hogy átutaztam a fél várost és brutálisan túlárazva megvásároljam azt, ami ugye „egy háztartásból sem hiányozhat.”

Miért működik a mai napig a TV shop értékesítés? Mi a mögöttes trükk?

Magyarországon a 90-es évek óta zajlik televíziós értékesítés. Természetesen maga a stratégia az USA-ból érkezett hazánkba, ahol már sokkal korábban, még pedig a 70-es években létezett ez a fajta módszer. 

A rövid kis reklámokkal ellentétben, itt nem pár másodperc a marketing, itt kérem szépen teljes blokk, akár fél óra, óra is lehet a vásárlást ösztönző műsor.

Tudatosan építik fel a nézőkben, hogy a termék nélkül élni ugyan lehet, de nem érdemes.

A mögöttes értékesítési és marketing pszichológia az az, hogy a TV shopban nem egyszer hangzik el a fő üzenetek, hanem rengetegszer. Egy kutatás szerint 21x kell valamit elismételnünk ahhoz, hogy agyunkban rögzüljön. Ez pontosan igaz a hirdetésekre, szlogenekre is.

Ha 21x hallasz egy mondatot egy úgy rögzül, hogy utána már azt érzed, ez neked bizony ismerős.

Még nagyon sok aspektusa van a rátukmálásnak, de én próbáltam a két legfontosabbat kiemelni, mint például a fájdalompontok kitapintása.

Az azt jelenti, hogy a reklámban eltúlzott ügyetlen mozdulatokat mutatnak meg, amivel azonosulni tudunk, amivel a valós vagy vélt nézői problémákra próbálnak rátapintani. Ezután pedig a csoda termékkel ezeket a fájdalompontokat ki is iktatják, és már nyúlunk is a pénztárcánkért.

  Nem állítom, hogy rossz vásárt csináltam a termékkel, de ne hagyjuk magunkat ennyire befolyásolni, racionálisan döntsünk arról, hogy mire van szükségünk.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás