Az inox egy végtelenül olcsó szerrel foltmentessé varázsolható, amely még sincs ott minden háztartásban
Olvass tovább...
Az elterjedt közúti jelzést már több mint egy évszázada használják a közlekedésben.
A stoptábla (hivatalos nevén: Állj! Elsőbbségadás kötelező!) a leggyakrabban látott közlekedési jelzések közé tartozik, amelynek a jelentését még a gyerekek is viszonylag hamar megtanulják.
Piros-fehér színkombinációja feltűnő, bár külföldön sárga, kék vagy fekete színeket is alkalmaznak benne, országtól függően. A legelső stoptáblát az amerikai autógyártás fellegvárában, Detroitban találta ki egy rendőr őrmester 1914-ben, pedig akkor még korántsem volt olyan jelentős járműforgalom, mint manapság.
Olvass tovább...
Harry Jackson újítását aztán hamarosan az egész michigani rendőrség átvette, bár azok még 61×61 centiméteres, fehér alapon fekete felirattal ellátott táblák voltak, nem pedig olyan feltűnőek, mint a jelenlegi változatok.
Ahogy egyre elterjedtebbé váltak, úgy kezdtek egyre jobban hasonlítani a mai formájukhoz. És ide kapcsolódik az a kérdés is, amit eddig valószínűleg csak nagyon kevesen tettek fel maguknak: vajon miért nyolcszögletűek a stoptáblák?
Olvass tovább...
Az Egyesült Államokban már 1922-től ezt a standardizált formát használják, ami nagyon egyszerű okokra vezethető vissza. Egyrészt ez hátulról is könnyen azonosítható, vagyis a járművezető azonnal tudja, hogy a vele szemben érkezőnek meg kell állnia.
A nyolcszögletű forma azért is bizonyult ideálisnak, mert a sötétben is viszonylag könnyen azonosítható. Ne feledjük, hogy egy évszázada még nem léteztek fényvisszaverő anyagok, vagy legalábbis a közlekedési táblákat nem vonták be azokkal.
Végezetül még egy dolgot érdemes kiemelni, ami ennek az alakzatnak az előnyét jelenti: meglehetősen olcsón és egyszerűen elő lehet állítani. Csak egy négyzet sarkait kell levágni, és máris kész a jellegzetes forma.