A Hableány utasait mentő 24 éves kapitány nem kér az elismerésből
Olvass tovább...
A hajó a Balaton után immár a Dunán szeli a habokat, ám vannak, akik lecserélnék a nevét.
Mint arról a balatoni hajók katalógusában beszámoltak, a Gróf Széchenyi Ödön által 1867-ben épített gőzhajó replikája korábban a Balaton egyetlen lapátkerekes személyszállító hajója volt, amivel Gróf Széchenyi István fiának kívántak emléket állítani, aki elsőként hajózott Budapestről Párizsig.
„Az 1867. évi párizsi világkiállításon nagy feltűnést keltett, a Duna-Majna-Rajna-Marne-Szajna útvonalon érkezett hajó. A gőzösön III. Napóleon császár is tett egy hajóutat, aki Gróf Széchenyi Ödönt a kontinens vízi úton tett átszeléséért a Becsületrenddel tüntette ki, a hajó, pedig a párizsi világkiállítás aranyérmét kapta meg. A hajó a későbbiekben a porosz- francia háborúban, mint hadihajó szolgált”
– írták az eredeti hajóról.
A Hableány később hadizsákmányként a poroszokhoz került, pusztulásáról két történet is fennmaradt, az egyik szerint 1874-ben kazánrobbanás következtében semmisült meg, a másik viszont egy porosz ágyúgolyó általi elsüllyedést említ.
Olvass tovább...
A korhű módon újjáépített, kétszintes fedélzetű hajó napjainkban rendezvényhelyszínként funkcionál, és mint arról az üzemeltetők beszámoltak, ma már a Dunán teljesít szolgálatot. Itt azonban meglehetősen rossz emlékeket idéz fel a Hableány név a 2019-es budapesti hajókatasztrófa miatt, amiben 28 ember vesztette életét.
A hajó érkezését beharangozó videó alatt fel is tették a kérdést a kommentek között, hogy biztosan jó ómen-e ezzel a névvel folytatni a Dunán, amire válasz is érkezett:
„Ez a hajó viselte eredetileg a Hableány nevet mindig is, minden utána ezt a nevet viselő hajó már csak felhasználta azt. Ezen felül állítólag egy hajó nevét megváltoztatni sem »jó ómen«”
- fogalmaztak.
Olvass tovább...
Volt olyan is, aki nem értette, hogy miért tűnt el a Balatonról a Hableány, mire valaki azt válaszolta, hogy a megdráguló kikötői díjakkal lényegében ellehetetlenítették a helyzetüket, így került a közel 20 méter hosszú, 43 tonnás hajó a Dunára.
Az 50 fős befogadóképességű Hableány történelmi járatként szeli a folyót, a jegyárak a nappali utazásokra 10,79 eurótól indulnak, az estiek esetében pedig 16,50-től. Mint a Duna Cruises honlapján írják:
„A városnéző hajózás a Duna legfestőibb szakaszát, a Margit híd és a Szabadság híd közötti területet öleli fel. Az 1 órás út alatt lapátkerekes hajóink Budapest legikonikusabb duna-parti látványosságai mellett haladnak el.”