promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Forradalmi változás az egyik legismertebb üzletlánc boltjaiban, vége az évek óta tartó szenvedésnek

Forradalmi változás az egyik legismertebb üzletlánc boltjaiban, vége az évek óta tartó szenvedésnek

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Már tesztelik a futurisztikus fejlesztést, égető problémára találtak forradalmi megoldást.

Amióta léteznek szupermarketek, gondot okoz a sorban állás, főleg azok számára, akiknek nincs lehetőségük máskor végezni a nagybevásárlást, mint a csúcsidőben. A helyzeten az sem sokat javított, hogy egyre több helyen terjednek el az önkiszolgáló automaták, még így is gyakran fordul elő, hogy kígyózó sorok alakulnak ki, ha rossz időpontban megy az ember, ráadásul ilyenkor másfajta problémák üthetik fel a fejüket (az automata nem fogad el kézpénzt, vagy bizonyos termékek megvételéhez egy alkalmazott jóváhagyása szükséges, pl. alkoholos italok)

A Tesco azonban lehet megtalálta a végső megoldást a sorban állás kiküszöbölésére, az önkiszolgáló kasszák fejlesztésekor ugyanis új pénztárrendszert vezet be. Az új "varázspénztárak" nevű rendszerükkel a vállalat a vásárlók egyik legnagyobb bosszúságát, az "váratlan árucikk a csomagolóterületen" problémát kívánja megszüntetni.

Az új technológia lehetővé teszi, hogy a vásárlóknak egyszerűen csak a kosarukba kelljen helyezniük a termékeket, anélkül hogy a pénztár közelébe kellene menniük.

Az áruházakban elhelyezett szenzorok és kamerák figyelik a vásárlók által a kosárba helyezett termékeket az új rendszerben. A technológia automatikusan közli a vásárlás összegét, miután azonosította a kosár tartalmát - erre már nyugodtan mondhatjuk, hogy rendkívül futurisztikus. A vásárlók ezután az önkiszolgáló pénztárakhoz mehetnek, ahol bemutatják nekik a kosarukban lévő tételek listáját. Ha a lista helyes, csak ki kell fizetni az árukat, és máris kész.

Azonban néha problémák merülhetnek fel bizonyos vonalkódokkal és termékekkel kapcsolatban, valamint a "váratlan árucikk a csomagolóterületen" figyelmeztetés is aggodalmakat kelt a vásárlókban, továbbá a rendszernek érzékelnie kell azt is, ha valamit végül mégis visszarakunk a polcokra. Sarah Quiggin, az üzletlánc vásárlói élményért felelős vezetője elmondta, hogy ezek a problémák érthető módon feszültséget keltenek a vásárlókban.

Az új rendszert egyelőre csak az angliai Hammersmith egyik üzletében mutatták be, és az egyik vásárló szerint olyan volt, mint egy varázslat.

Forrás: The Mirror