promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Elképesztő 30 százalékos áremelkedés az üzletekben, ki nem találnád mi az év legdrágább slágerterméke a játékok között

Elképesztő 30 százalékos áremelkedés az üzletekben, ki nem találnád mi az év legdrágább slágerterméke a játékok között

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Ez a játék a felnőtteket is visszarepíti a gyerekkorukba.​ A karácsony a játékkereskedelem kiemelkedően fontos időszaka, ahol a boltok jelentős része akár a teljes éves forgalmának akár 40 százalékát is elérheti.

A játékboltok az év utolsó hetekében tapasztalják a legnagyobb eladási forgalmat, ahol akár az éves bevételük 40 százaléka is realizálódik. A szülők, rokonok és barátok egyre többet költenek játékokra a karácsonyi időszakban, de ez nem csupán a vásárlások mennyiségében, hanem az emelkedő árak miatt is alakul így.

A reálkeresetek csökkenése miatt fokozódik a verseny a kereskedők között, beleértve a hagyományos üzleteket és online webáruházakat is. Ennek eredményeként komoly akciókat lehet megfigyelni, amelyek tovább ösztönzik a vásárlókat, ugyanakkor egyes játékok árai egy év alatt akár 30 százalékkal is emelkedhetnek - derül ki a Pénzcentrum összeállításából.

Az árak emelkedése tavaly a pandémia okozta alapanyagdrágulással kezdődött, idén pedig az infláció és a forint-euró árfolyam ingadozása tovább növelte a játékok költségeit.

A magyar játékpiac jelenleg 80-100 milliárd forintra becsülhető.

A LEGO színes építőkockái továbbra is a legnépszerűbb ajándékok, különösen a 2-12 éves korosztály számára. A társasjátékok is kiemelkedően népszerűek, mivel a szülők olyan játékokat keresnek, amelyek szórakoztatás mellett készségfejlesztésre is ösztönöznek. 

A játékboltok forgalmának 85%-a hagyományos üzletekből származik, míg az online értékesítés 16%-kal nőtt idén. Az átlagos kosárérték online 15 500 forint, míg hagyományos áruházi vásárlás esetén 12 000 forint. .

Az idei karácsonyi vásárlások során a vásárlók 10-ből 4-en kevesebbet költenek, de az összeg változatlan marad az áremelkedések miatt.

A játékpiacon átlagosan 10-30% közötti áremelkedés tapasztalható. A diavetítő, a LEGO készletek, a kreatív- és fejlesztőjátékok, valamint a társasjátékok és az interaktív plüss játékok, például a Bibis Maci, az idei év slágerei lesznek. Sokan nem is gondolnák, hogy a legdrágább slágertermék nem más, mint a Diavetítő - legalábbis a REGIO kínálatában. Úgy tűnik a digitalizált világ ellenére a szülőknek és a gyerekeknek is egyre nagyobb az igénye a régebbi dolgok iránt, az új diavetítőbe pedig a Diafilmgyártó kft. összes meséje befűzhető. Ebben a videóban egy elégedett felhasználó számol be a tapasztalatairól:

TOP 10 játék

  • Diavetítő 24 995 Ft
  • LEGO Classic kreatív színes kockák 19 990 Ft
  • 60 másodperc társasjáték 9 995 Ft
  • Hotel társasjáték 7 995 Ft
  • Gravitrax Junior készletek 6 995 Ft - 24 995 Ft
  • Bibis Maci 14 995 Ft
  • Zingo 7 995 Ft
  • Rosszcsont 9 995 Ft
  • Biztee interaktív digitális kisállat 9 995 Ft
  • Gaby babaháza 3 995 Ft - 29 995 Ft

Forrás: Pénzcentrum