promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Elképesztő, mibe vágott bele a Lidl, ez minden vásárlóra hatással lesz

Elképesztő, mibe vágott bele a Lidl, ez minden vásárlóra hatással lesz

Borítókép:  Profimedia
Helyi Hírek
Kategória fejléc

A Lidl szeretne új lépéseket tenni a jövő felé, és ehhez mindent bevetnek.

A Lidl továbbra is a magyarok többségének az egyik kedvenc boltja. Ez nem is csoda, mert valóban olcsón tudják kínálni a minőségi termékeket, de azért a múltkor egy kis pácba is keveredtek emiatt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert a cég a reklámkampányaiban vélhetően megtévesztő módon állította, hogy a „Lidl a legolcsóbb élelmiszerlánc".

A szlogen az átlagfogyasztó számára azt sugallhatja, hogy cég termékkínálata minden egyes többi magyarországi áruházlánchoz képest ténylegesen a legolcsóbb, és „amely állítás vélhetően valótlan tartalmú". Minden terméknél természetesen nem tud a legolcsóbb lenni, de tény, hogy a Lidl ott van a topban, ha spórolni szeretne a vásárló, de ez igaz volt mostanság az Aldira, vagy éppen a Tescora is.

Közben a Lidl elkezdett figyelni a jövőre is, és tudják, hogy a környezetszennyezés alaposan eluralkodott a természetben. A műanyagok nagy része egyszer használatos termékeknél kerül felhasználásra, amelyek rövid idő után hulladékká válnak. A műanyaghulladék jelentős része nem kerül megfelelően kezelésre, hanem a környezetbe jut, ahol károsítja az élőlényeket és az ökoszisztémákat.

A legnagyobb problémát a vízi környezetben lévő műanyagok jelentik: több millió tonna műanyag sodródik az óceánokban, amelyek apró darabokra törnek, és mikroműanyaggá válnak. Ezek a mikroműanyagok bekerülnek az élőlények szervezetébe, akár az emberébe is, és különböző egészségügyi problémákat okozhatnak.

A Piac & Profit számolt be a Lidl nagy tervéről, akik már jó ideje műanyaghulladék egy részének újrahasznosításának módját keresték.

Az áruházlánc együttműködő partnereivel közösen strandokon és tengerparti régiókban gyűjti össze a műanyaghulladékot, hogy megakadályozza, hogy az a tengerbe kerüljön. A hulladékot azáltal hasznosítják újra, hogy az Ocean Bound Plastic sportruházatok szálaiba építik be. Így születik meg a hulladékból valami új, egy stílusos és környezetbarát sportruházat. A part menti régiók és az óceánok szennyezettsége ezáltal mérséklődik, a környezetben lévő hulladék pedig visszakerül az újrahasznosítási körbe, hozzájárulva a körkörös gazdaság előmozdításához is.

A műanyagszennyezés egy súlyos és növekvő probléma, amely veszélyezteti az emberi és állati egészséget, valamint a bolygó életképességét. Az újrahasznosítás persze nem elégséges megoldás a műanyagszennyezés megfékezésére. Most persze még elsősorban az egyszer használatos műanyagok visszaszorítására kell összpontosítanunk. A Lidl mindenestre megtette az első lépést egy fenntartható jövő felé.