Rejtélyes ajtót fedeztek fel a Nyugati pályaudvaron, amikor kinyitották, mindenki elképedt
Olvass tovább...
Kiderült az igazság arról, hogy valójában miért kezdődik 70-től a trolibuszok számozása.
Naponta több millió ember használja Budapesten a különböző tömegközlekedési eszközöket, hogy eljusson A-ból B-be. Busszal, villamossal, metróval vagy akár trolibusszal is könnyedén megközelíthetjük a célállomásunkat, hiszen szépen lefedi a fővárost a járatok útvonala, rengeteg csomópont van, ahol átszállhatunk másik járműre – ilyen például a Nyugati pályaudvar is, ami elég érdekes dolgot rejt:
Olvass tovább...
Az általában élénk piros színben pompázó trolibusz Budapest egyik legérdekesebb tömegközlekedési eszköze, hiszen áramszedő működteti, mint a villamost, mégis úgy néz ki, és szinte úgy is jár, mint egy busz, csak kicsit kötöttebben. A fővárosban 1933-ban avatták fel az első trolibuszt, de a második világháború miatt tönkrement a hálózat, majd végül 1949-ben indult újra, új járművekkel.
Biztosan sokan elgondolkodtak már ezen, hiszen laikusként az lenne talán a leglogikusabb, ha 1-től kezdődne a trolik számozása, és nem 70-től. Sokan nem is tudják, de egyáltalán nem a véletlennek köszönhető ez, ugyanis jó oka volt rá a magyaroknak, hogy végül ez lett a döntés: kiderült, hogy az egykori Szovjetunió kormányfője, Sztálin miatt kezdődik 70-től a trolibuszok számozása.
Szovjet támogatásnak köszönhetően indulhatott újra Budapesten a trolibusz hálózat, az első járatot pont a hírhedt Sztálin 70. születésnapján helyezték üzembe. Ezért, egészen konkrétan hálából indul 70-től a számozás, és ugyan utólag is sokan ellenezték a dolgot, de mégis megmaradt, és máig nem változtattak rajta – ugyanúgy 70-től van a számozás.
Itt lehet megnézni egy érdekes, korabeli videót a trolibuszokról: