Erre a beugratós KRESZ-kérdésre rengeteg magyar nem tudja a választ – szerinted szabályosan parkol ez az autó?
Olvass tovább...
Magyarországon a rendőrség még csak figyelmezteti a sofőröket, ha így vezetnek, de lehet később büntetni is fogják.
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság Encsi Autópálya Alosztályának munkatársai azt igyekeztek ellenőrizni, hogy mindenki megfelelően használja-e a biztonsági övet. A KRESZ ugyebár kötelezővé teszi a biztonsági öv használatát, és persze azt is kimondja, hogy minden gépjárműben ott kell lennie.
Magyarországon a rendőrséget néha az sem hatja meg, ha valamiért a biztonsági övet nem tudjuk használni, például az autó hibája miatt nem csatlakozik a helyére. Lakott területen belül, 10 ezer forint a büntetés, ha az utas nem használja, míg az autópályán, vagy autóúton ennek a duplája.
Olvass tovább...
Közben a rendőrök kiszúrtak valamit, ami igazán veszélyes, mégis számtalan sofőr csinálja. Magyarországon rengetegen kényelmesnek hiszik, ha papucsba, vagy mezitláb vezetnek. Ezt ugyan jelenleg semmilyen szabály nem tiltja, de mégis rendkívül balesetveszélyes.
A sima strandpapucs például csökkenti a vezető képességét a pedálok kezelésére, ami be is akadhat a pedálokba, és megakadályozhatja a gépkocsi vezetőjét a megfelelő reagálásban. A közlekedési rendőrök erősen nem ajánlják, hogy bárki így vezessen, mivel szerintük ebben az esetben a biztonság sokkal fontosabb, mint a kényelem.
Olvass tovább...
A KRESZ-ben tehát semmi nem tiltja a papucsban vezetést, szóval Magyarországon a rendőrség csak figyelmeztetni tud emiatt, büntetni nem. Azonban mivel rengeteg sofőr csinálja, elgondolkodtató kérdés, hogy meg fog-e emiatt változni a KRESZ a közeljövőben.
A legtöbb európai országban a strandpapucs nincs kifejezetten tiltva, de a strandpapucsban vagy mezítláb vezetés akár büntetést vonhat maga után, a balesetveszély miatt. Később kiderül, hogy ezt Magyarországon is bevezetik-e.
Közben országos közlekedésrendészeti akciót tart a rendőrség hétfőtől vasárnapig. A ROADPOL Operational Group (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata Műveleti Csoport) éves terve alapján végzendő összehangolt akció elsősorban a tehergépjárművek és autóbuszok, valamint vezetőik ellenőrzésére terjed ki.