promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Mohón támadnak a banki csalók, figyelmeztetés érkezett egy újabb magyar pénzintézettől

Mohón támadnak a banki csalók, figyelmeztetés érkezett egy újabb magyar pénzintézettől

Borítókép:  Profimedia (képünk csak illusztráció!)
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Fontos, hogy ne engedjünk a nyomásnak, rábeszélésnek.

Az utóbbi hetekben megsokasodtak a banki csalók áldatlan tevékenységeiről szóló hírek. Számos magyarországi pénzintézet figyelmeztette már eddig is arra az ügyfeleit, hogy illetéktelenek ácsingóznak a pénzük után, és most egy újabb jelentkezett ugyanezzel a hírrel.

A CIB valójában megelőző csapást próbált mérni, hiszen – talán a többiek kárából tanulva – terjedelmes levelet küldött ki az ügyfeleinek, konkrét esetek említése nélkül, mindenkit arra figyelmeztetve, hogyan tudja elkerülni, hogy csalás áldozatává váljon. Szerintük a gyanús, árulkodó jelek közé tartoznak az alábbiak:

  • a bank soha nem kéri, hogy indítson el online fizetést, átutalást vagy programok letöltését SMS-ben vagy e-mailben kapott linkre kattintva,
  • soha nem kéri, hogy adja meg telefonon, e-mailben vagy SMS-en keresztül az online fizetéshez, valamint átutaláshoz szükséges fizetési adatait,
  • soha nem szólítja fel ügyfeleit, hogy idegen alkalmazást telepítsen a számítógépére vagy okoseszközére,
  • soha nem értesíti e-mailben hibás/gyanús tranzakcióról vagy számla zárolásáról,
  • és soha nem küld magyartalan, feltűnően sok helyesírási hibát, „adjon meg néhány adatot” vagy túl „csábító ajánlatot” tartalmazó üzenetet, e-mailt.

Nagyon fontos, hogy senki se ijedjen meg, ha a bankja hirtelen cselekvésre kéri fel, erre ugyanis soha nincs szükség, mindig van idő a helyzet átgondolására. Ha valaki képtelen eldönteni, mit tegyen, akkor hívja fel a bankját, jelen esetben például a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatot, és csak utána cselekedjen bármit is.