promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Ezek a bolthálózatok csúnyán leszerepeltek Magyarországon – tényleg ők a legdrágábbak?
Borítókép:  Profimedia - illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A nagy népszerűségnek örvendő Tesco és Spar sem fért be a top 3-ba, ha olcsó árakat keresünk Magyarországon.

Ha a magyarok a jelenlegi helyzetben meghallják azt a szót, hogy „infláció”, akkor teljesen kirázza őket a hideg, ami nem is csoda. Nagy István agrárminiszter a Hír TV-n nyilatkozott arról, hogy a kormány minden erejével azon van, hogy az infláció végre lejtmenetbe kerüljön, de vizsgálják azt a lehetőséget is, miképp lehetne kivezetni az árstopot. A jelenlegi alapvető élelmiszerekre vonatkozó ársapkát 2023. április 30-ig tartják fent.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke Virág Barnabás azt nyilatkozta a napi.hu-nak, hogy afféle türelemjáték is az infláció lenyomása. A szakember szerint a januári 25,7 százalékkal ez már remélhetőleg a csúcspont.

A nyugdíjasok alaposan érzik a változást a boltokban, és az egyikük el is mondta anno az ATV-nek, hogy eddig 10 ezer forintból vásárolt be, de ma már egy 20 ezrest kell otthagynia a kasszánál. Magyarországon sokaknál már luxusterméknek számít mondjuk a sajt, aminek szintén kíméletlenül elszabadult az ára.

A hanyagság nem jó taktika, így nem csak a nyugdíjasokból, hanem mindenkiből előbújt a tudatos vásárló. Ugrunk az akciókra, és ha nincs, akkor kétszer is meggondoljuk, hogy valamit a kosarunkba tegyünk-e.

De vajon hova menjünk vásárolni, ha nem akarjuk, hogy teljesen le legyen szívva a pénztárcánk? A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös felmérése ezt próbálta kideríteni. A kérdőívben az embereknek az volt a fő feladata, hogy egy eldöntsék, hogy egy adott üzletlánc drágának, vagy olcsónak számít-e Magyarországon.

A dobogó legfelső fokára a Lidl került, ha az olcsó bevásárlást nézzük, aztán követte őt a Penny Market, valamint az Aldi.

A Tesco, az Auchan, valamint a Spar a középmezőnyben végeztek, de a magyar bolthálózatokat úgy néz ki, elég drágának találják a vásárlók. A Reál, a Coop, valamint a CBA alaposan hátul végzett. A rangsor felállításában több mint 17 ezer ember vett részt.

A Pénzcentrum hozzátette, hogy a kutatásuk nem tekinthető reprezentatív felmérésnek, ahogyan ez az online felmérésekre általában jellemző.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás