Mit jelent a CCC cipőbolt-üzletlánc neve? Több százezer magyar fog totálisan megdöbbenni a válaszon
Olvass tovább...
Gyorsan korrigálniuk kellett a törvényszegést.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) neve hasonlóan gyakran szerepel manapság a hírekben, mint például a Nébihé. Nem véletlenül, hiszen mindkét szervezet a fogyasztóvédelem fontos feladatát is felvállalta, azon őrködnek, nehogy valami – egyébként elkerülhető – kár érje a magyar vásárlókat.
A rendszerváltás idején, 1990-ben létrehozott GVH azt ellenőrzi, hogy a Magyarországon működő cégek minden esetben betartják-e a hazai és uniós piaci szabályokat, és nem tanúsítanak-e versenyellenes magatartást.
Olvass tovább...
Ilyenkor néha nagy halak is a hálójukba akadnak, mint az a közelmúltban is történt. A hivatal december 14-i közleménye szerint két valódi nagyágyú, a Burger King és a KFC is vétettek a kereskedelmi törvény ellen, mégpedig azzal, hogy
nem volt megfelelő az italválaszték az éttermeikben.
Mivel az érintett cégek új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg, és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták, a bírságot ezzel sikerült elkerülniük. Az eljárást egyébként még tavaly év végén indították meg ellenük, mert a GVH arra volt kíváncsi, hogy eleget tesznek-e a 2021 nyarán életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak.
Olvass tovább...
Ez azt írja elő, hogy a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.
Nos, a Burger King és a KFC is megszegték ezt a szabályozást, az előbbi a gyümölcslevek és gyümölcsnektárok, az utóbbi pedig az ásványvizek és a szikvizek termékcsoportjaiban. Természetesen nemcsak a multikkal, de a legkisebb vendéglátóhelyekkel szemben is elvárás, hogy többféle gyártó termékeit forgalmazzák, így a GVH ezt a jövőben is szigorúan vizsgálni fogja.