Felzúdulás: napi 160 ezer liter üzemanyagot szállít a Mol Ukrajnába? A társaság reagált a pletykákra
Olvass tovább...
Az utóbbi napok üzemanyaghiányának következtében megszólalt a Mol ügyvezetője.
Pár napja írtunk arról, hogy egy privát üzenetekben terjedő álhír miatt rengetegen megrohamozták a benzinkutakat, és konkrétan üzemanyaghiány lépett fel. A kacsa arról szólt, hogy a kormány megszünteti a benzinárstopot, azonban ez nem volt igaz. Az ügy azonban azóta csak súlyosbodott.
A hét elején országszerte kígyózó sorokkal szembesülhettek a tankolni vágyók - az autósok sok esetben már nem is tudták feltölteni járművüket üzemanyaggal. A töltőállomásokon egyre nagyobb krízishelyzet bontakozik ki, emellett pedig már a Mol sem tudott szó nélkül elmenni.
„Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol mindent tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat, a szakembereink pedig a korábban meghibásodott üzem karbantartási munkáinak befejezése után azon dolgoznak, hogy a teljes Dunai Finomító fokozatosan újrainduljon. A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni"
- nyilatkozott az Indexnek Bacsa György, a vállalat ügyvezető igazgatója.
[[c1]]
Hozzátette, hogy még sosem tapasztaltak akkora mértékű leürüléseket a Molnál, mint az elmúlt napokban. A teljes hálózatukban részleges termékhiány keletkezett, illetve a benzinkutak negyedében teljes leürülés történt. Az Index úgy tudja, a benzin esetében a megszokott piaci szintnek a kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese a napi forgalom.
Az ügyvezető szerint egy ideális helyzetben 2-3 hónapra lenne szükség ahhoz, hogy visszaépítsék a hiányzó importot, de a jelenlegi helyzetben inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.
„A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb importútvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából. Nemcsak az áru miatt, hanem logisztikai szempontból is kritikusan szükség van az importőrökre és az összes piaci szereplő együttműködésére"
- tette hozzá Bacsa.
Azzal egészítette még ki a mondandóját, hogy hetek óta napi 24 órában dolgoznak a Dunai Finomító karbantartásán, a műszaki problémákat már elhárították, de még hosszú hetekre lesz szükség ahhoz, hogy teljes termelési kapacitáson működhessenek - írja a 24.
Olvass tovább...