Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Eltűnhet a magyar csirkemell a boltokból

Eltűnhet a magyar csirkemell a boltokból

Helyi Hírek

Eltűnhet a magyar csirkemell a boltokból

Helyi Hírek

Promotions 11:31

Valahol már csak szlovák csirkemellet lehet kapni.

A SPAR ügyvezető-igazgatója nemrég arról beszélt, hogy a közeljövőben drasztikusan megemelkednek majd az élelmiszerárak, és azt is elárulta, hogy melyik alapvető termék lesz az első, aminél a magyar vásárlók érzékelni fogják ezt a drágulást:

Most ismét rossz hír érkezett, ugyanis Bárány László, a Master Good Kft. tulajdonosa az InfoRádiónak beszélt arról, hogy eltűnhet a hazai csirkemell a magyarországi boltok polcairól. Bárány elmondása szerint a hatósági ár és a hőség miatt a magyar termelők nem tudják fedezni a keresletet, és ez az oka annak, hogy egyes élelmiszer-áruházakban már csak szlovák csirkemellet lehet kapni.

A Master Good Kft-nél is érzékelik azt a keresletnövekedést, amit egyebek között a csirkemellfilé árstopja okoz. A Tesco egyik legnagyobb beszállítójának nagyjából 25-30 százalékkal emelkedett meg a belkereskedelmi igénye, viszont a Tesco már nem tudja kielégíteni ezt a megemelkedett igényt. Ennek egyik legfőbb oka, hogy az elmúlt hetek időjárása miatt a csirkeistállókban is nagyon megnőtt a hőmérséklet, ami hatással van az állatok növekedésére; ez azt jelenti, hogy 10-12 százalékkal kisebb élettömegű csirkéket kellett levágni.

Bárány László hozzátette, hogy a megemelkedett energiaköltségek, és a madárinfluenza telepítési korlátozásai alakították ki azt a helyzetet márciusban és áprilisban, ami miatt legalább 15 százalékkal kevesebb csibét sikerült letelepíteni, és ez a hiány hatással volt az árakra is – ez egész Európában jellemző, nem csak Magyarországon.

A Master Good tulajdonosa szerint ez csak egy átmeneti hiány, felhívta a figyelmet arra, hogy ha valamire erős a kereslet, ahhoz a kínálati oldal előbb-utóbb felzárkózik; ez a csirkehús esetében nagyjából két-három hónap lehet.

„Iskolakezdésre, mire a nyári szezonnak vége, ki fog alakulni egy egészséges, kiegyensúlyozott kínálat, ami találkozni fog a keresleti oldallal is”

– fogalmazott Bárány László.

Borítókép: Illusztráció / Profimedia