Egy zseniális magyar, aki új Magyarországot alapított Kanadában a semmi közepén
Olvass tovább...
Ha marad ez a tendencia, nagy bajok lehetnek.
A januári 7,9 és februári 8,3 százalék után múlt hónapban 8,5 százalékra kúszott fel a drágulás. Ezek a számok pedig már folyamatosan megdöntik az eddigi rekordot, 15 éve nem láttunk ilyet. A koronavírus miatt már amúgy is óriási volt a bizonytalanság, visszatér-e vagy sem, de a szomszédban kitört háború csak tovább növelte ezt.
Az általános drágulásnál is van rosszabb, ugyanis számos termék és szolgáltatás ára emelkedett ennél jóval többet. Ha megnézzük a KHS által havi rendszerességgel közzétett legjobban dráguló termékek adatait, azt látjuk, hogy nem egy termék 40 százalék feletti drágulást produkált.
Olvass tovább...
Legtöbbet a paradicsom, a rétesliszt és a tejes margarin drágult, de nem sokkal marad le tőlük a csirkecomb vagy a zsemle. A 10 leginkább megnövekedett árú termékből egyedül a falburkoló csempe nem élelmiszer.
A KSH adatai szerint az áremelkedést jellemzően a nyugdíjasok és az alacsony jövedelműek érzik meg a legjobban.
Még a jelenlegi általános infláció mellett is volt viszont néhány élelmiszer, ami valamelyest megfizethetőbb most, mint egy évvel ezelőtt. Ilyen a párizsi, a jelenleg árstoppos kristálycukor, a sértéshús és az alma.
Olvass tovább...