promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Van egy hungarikum, amit csak a Coca-Cola tudott lekörözni a világon egyedül

Van egy hungarikum, amit csak a Coca-Cola tudott lekörözni a világon egyedül

Borítókép:  A kép illusztráció. Forrás: Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions

Ezt a hungarikumot mindenki ismeri, szinte lekörözi a világelső Coca-Colát.

A 2023. októberi frissítés szerint jelenleg 89 hungarikum tartozik a Hungarikumok Gyűjteményébe. Ez a kezdeményezés ugyebár a 2000-es évek elején bontakozott ki azzal a céllal, hogy összegyűjtse és értéktárakba rendezze a nemzeti értékeket. Ezzel egyrészt a nemzeti értékek megfelelő védelmét és nyilvántartását, másrészt pedig a következő nemzedék számára történő megőrzését akarták elérni.

Vannak olyan hungarikumok, amiket a világ számos pontján ismernek. A gulyás például elég híres gasztronómiai kifejezés - külföldön is használják -, de hozzá kell tenni, hogy az esetek nagy részében a pörköltöt szokták így nevezni. A másik híres hungarikum a lángos: ha valaki Magyarországra látogat, mindenképpen megkóstolja a magyar lángost, és általában mindenkinek ízleni szokott. Ugyanígy a pálinkát is, de arról már eléggé megoszlanak a vélemények, ritkább esetekben dicsérik, a többség viszont azonnal vissza akarja köpni, mert annyira erősnek és ihatatlannak gondolja.

Korábban készült is erről egy összeállítás; külföldiekkel kóstoltatták meg az igazi magyar pálinkát:


Ha hiszitek, ha nem, a hungarikumok között tényleg vannak olyanok, amik világhírűek, és közülük csak egy olyan van, aminél csak a Coca-Cola ismertebb. Erről a Hungarikum Szövetség elnöke beszélt a Hello Vidék-nek. Birinyi József rávilágított arra, hogy a hungarikumnak nem csak múltbeli, hanem jelenkori jelentősége is kell legyen, hogy a világ többi részén is megismerjék, elismerjék őket, és azonosítsák a magyarokkal.

„A helyi értéktárak fontosak a települések életképességének és megtartó erejének növelésében, valamint a helyi oktatásban is szerepet játszhatnak, ha a helyi értékeket már több településen tanítják kezdeményezésünkre a gyerekeknek. A helyi értéktárakban sokféle érték szerepelhet, de a hungarikumnak olyan értéknek kell lennie, aminek mai funkciója is van, és nem csak múzeumban őrzött néprajzi érték, hagyományelem vagy történelmi fordulat”

- fogalmazott a Szövetség elnöke, aki azt is elárulta, melyik az a hungarikum, amit csak a Coca-Cola köröz le.

A gulyásról már említettük, hogy igen ismert, a nemzetközi gasztronómiában is elismernek, viszont a magyarok nem építik tudatosan a márkáját. Viszont ennek olyan híre van a világon, hogy konkrétan a gasztronómiai fogalmak közül egyedül a Coca-Cola előzi meg.

Nyilván külföldön sokféle változatot neveznek gulyásnak, amik nem felelnek meg az eredeti kritériumoknak. Ez pont olyan, mint az olasz pizza - ott is meg vannak határozva a kritériumok, ott is így védik, építik és menedzselik az értéket.

Az alábbi videóban megnézhetjük, miként reagálnak a külföldi főiskolások a hamisítatlan magyar ételekre: