promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Komoly összeggel tartozik egy magyar családnak a Wizz Air, amely elutasította a kártérítést, a szakértő szerint viszont ezt jogtalanul tette a légitársaság

Komoly összeggel tartozik egy magyar családnak a Wizz Air, amely elutasította a kártérítést, a szakértő szerint viszont ezt jogtalanul tette a légitársaság

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions

Egy magyar családapa, Kézi Tibor szerint közel félmillió forinttal tartozik nekik a Wizz Air légitársaság, miután tavaly júliusban nem szállt fel a gépük.

Kézi Tibor feleségével és három gyermekével egy évvel ezelőtt ragadt Londonban, miután a brutális hőség miatt megolvadt a kifutópálya betonja, ezért egy időre lezárták a területet. A lutoni repülőtéren SMS-ben értesítették őket, hogy a London-Budapest járatot törölték, jogaikról pedig e-mailben kaptak értesítést. A család talált egy másik légitársaságnál talált ugyan egy Londonból Budapestre menő gépet, de a jegyek több mint egymillió forintos plusz költséget róttak volna a már másfél napja a lutoni reptéren veszteglő családra - derült ki az RTL riportjából.

Mivel ezt az összeget sokallották, a Wizz Airt pedig semmilyen módon nem tudták elérni, az öt nappal később induló Wizz Air-járatra foglaltak jegyeket, majd egy Londoni szálláson húzták meg magukat.

Több mint egy nappal a repülő eredetileg tervezett indulása után, hajnalban kaptak egy e-mailt arról, hogy a társaság még aznap indít egy járatot, ám az örömök nem lehetett teljesen felhőtlen.

"Boldogok voltunk, hogy mégsem kell öt napot Londonban töltenünk, hanem haza tudunk jönni, de mikor átfoglaltuk jegyünket a mentőjáratra, csodálkozva láttuk, hogy mivel már van jegyünk egy másik járatra, így nekünk ez egy kényelmi szolgáltatás, amiért 70 ezer foritntot gombolt le rólunk a Wizz Air"

- emlékezett vissza Kézi Tibor.

Azóta több mint egy év telt el, de a család egyetlen vasat sem látott a kompenzációból. Azért szerettek volna kártérítést kapni, mert a járatukat törölték, másrészt visszaigényelték volna azt a pénzt, amit a nem tervezett londoni tartózkodásuk emésztett fel - ez számlákkal igazolhatóan 445 ezer forint.

A járattörlése vonatkozó igényüket a Wizz Air vis maior eseményre hivatkozva elutasította, amivel kapcsolatban a család ügyvédje azt mondta, ezt már nehéz megtámadni. Viszont a londoni plusz kiadás összege továbbra is hiányzik otthon a kasszából, és ha a légitársaságon múlik, akkor ez így is marad - a Kézi család két ügyét ugyanis összevonták és lezárták, ám egy szakértő szerint ez nincs így teljesen rendben.

"Az ellátási kötelezettség ebben az esetben is fennáll, illetve az átfoglalási kötelezettsége is fennáll. Amennyiben pedig ezeket nem teljesítette a légitársaság, úgy utólag ezeket számla ellenében meg kell fizetnie. Erre nincs külön határidő vagy jogszabály. Észszerű mértékig érdemes várnia egy károsult utasnak, de hónapokat semmiképp"

- mondta Bokor Péter, egy kártérítésekre szakosodott cég szakmai vezetője.

"Reális mértékig térítjük meg az ügyfeleink plusz költségét. Tehát ha valahol egy késés vagy törlés miatt szálladában kellett aludnia, taxit kellett hívnia és étkezési költsége is felmerült, akkor amennyiben jogos, ezeket a kiadásokat megtérítjük"

- nyilatkozta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője.

Kézi Tibor azt mondta, a kártérítési igényük elutasítását elfogadták, a járattörlés miatt felmerült plsuz költségeiket viszont akár jogi úton is megpróbálják visszaszerezni, mert úgy gondoja, a 445 ezer forint jár nekik vissza, mert ezt a pénzt nem költötték volna el, ha időben indul a gépük.

Az RTL videós anyagát IDE KATTINTVA nézheti meg.