Közfelháborodást okozott az új magyar pénzérme, teljesen kiakadtak az emberek
Olvass tovább...
Okos trükk, sokan bedőlnek neki.
Az üzletek értékesítési trükkjeiről ma már a vásárlók is sok mindent tudnak, de ettől függetlenül nem biztos, hogy ki tudják védeni a vásárlásra késztető ingereket. A szemmagasságban elhelyezett drága termékek, az andalító zene vagy a boltban terjengő kellemes illat a legtöbbünket túlzott pénzköltésre ösztökél úgyis.
Most egy ugyanilyen trükkről számolt be egy szupermarket-szakértő (ezek szerint már ilyen is létezik), aki a bejáratnál elhelyezett kosarakról és bevásárlókocsikról rántotta le a leplet. Természetesen azokkal is az a cél, hogy többet vásároljunk a kelleténél.
A nőknél sokkal gyakrabban fordul elő, hogy több mindent vesznek, mint ami a bevásárló-listájukon előzetesen szerepel, a férfiak ebből a szempontból fegyelmezettebbek. Cathrine Jansson-Boyd angol szakértő szerint a kocsikat és kosarakat az üzletek fontos stratégiai pontjaira helyezik el, ám ezt a vevők szinte nem is érzékelik.
Olvass tovább...
Közvetlenül a bejárathoz ugyanis a kocsikat, valamint a kerékkel rendelkező kosarakat teszik, így a legtöbben kényelemből azokhoz nyúlnak. Az egyszerű, kézben fogható kosarak valahol a pénztárak közelében vannak elrejtve, de azokba viszonylag kevés árut lehet pakolni, ráadásul egy idő után nagyon nehezek lesznek, és a vásárlás befejezésére késztetnek. Ezzel szemben a kerekes megoldásokkal órákig lehet flangálni a sorok között.
„A kerekes kosár olyan mély, hogy csaknem annyi termék fér bele, mint egy kisebb bevásárlókocsiba. De a vevő úgy érzékeli, hogy az csak egy kosár, vagyis nyilvánvalóan nem tehet bele olyan sok mindent”
– beszélt egy érzéki csalódásról a szakértő. Ha tehát valaki spórolni akar, ne ilyen kosarat válasszon, mert az rafináltan arra ösztönzi, hogy jól telepakolja, és máris kész a baj.
Olvass tovább...