A Pepsi rögtön három új ízzel is előrukkolt, és tett egy fantasztikus csavart a kollekcióba
Olvass tovább...
Az alapanyagköltség a legapróbb tétel az egész üdítőt tekintve.
A kólát mindenki szereti, még ha nem is fogyasztja rendszeresen. Ma már furcsának tűnhet, de eleinte szinte olyan rossz híre volt Magyarországon a sötét színű üdítőnek, mint a kábítószernek, amellyel a „gonosz” nyugat próbálta „megmételyezni” a hazai lakosságot.
1968-ban aztán elkezdődött a Coca-Cola magyarországi palackozása, és a frissítő ital azóta is töretlen népszerűségnek örvend. Manapság (bolttól függően) 350–450 forint környékén vásárolható meg literje, ami az alapanyagot tekintve igencsak túlárazottnak számít.
Olvass tovább...
A Coca-Cola idehaza a dunaharaszti üzemben készül, lényegében a 25 köbméteres tartályokban érkező sűrítmény és a 3 kútból nyert víz összekeverésével, és persze szén-dioxid hozzáadásával a jól ismert pezsgés miatt.
Hogy mindez mennyibe kerül, azt nem feltétlenül kötik az emberek orrára, bár egy-két évtizeddel ezelőtt az a hír járta, hogy 8 forint körül jött ki egy liter kóla előállítása. Nagyjából ezt erősítik meg a témában jártasnak mutatkozó amerikai fórumozók is, akik szerint az egy literhez való sűrítmény mindössze néhány centbe kerül, vagyis nem a világ legdrágább dolga.
Olvass tovább...
Ennek fényében is csüggesztő az a friss hír, miszerint a Coca-Cola termékei hamarosan megdrágulnak Magyarországon. Jó, most a magas infláció időszakát éljük, ráadásul az energia- és alapanyagárak is emelkedtek, így nem csoda, ha minden gyártó az áremelés mellett dönt.
„A szénsavas üdítőitalok ma nagyjából 26 százalékkal kerülnek többe, mint egy éve”
– olvasható az Index cikkében is, amelyből megtudhatjuk, hogy az alapanyag ára csak a töredékét jelenti a teljes bekerülésnek, hiszen a munkaerőtől kezdve a logisztikán át a marketingig sok minden egyébre kell még költenie a gyártónak, és egyik tétel sem lett olcsóbb az elmúlt évben.
Sokba kerül a szigorodó környezetvédelmi előírások betartása is, a közelmúltban volt például hír, hogy a Coca-Cola áttér a palackhoz rögzített kupakok gyártására, ami ugyan nem nyerte el a fogyasztók tetszését, de így legalább a palackok és kupakok újrahasznosítása együtt történhet meg.