Leleplezték a Tescót: egy tudós megmutatja, milyen trükkökkel bírnak rá minket, hogy több pénzt költsünk el egy-egy bevásárlás alkalmával
Olvass tovább...
Szinte biztos, hogy már eszedbe jutott, hogy rákérdezz erre.
A vásárlás és bevásárlás a koronavírus-járvány alatt sokszor az egyetlen program volt, hogy kimozdulhattunk otthonról, így egyre nagyobb szerepet kapott az életünkben. Ha jól megfigyelitek, a boltok és üzletláncok egyre jobban és intenzívebben ráfeküdtek arra, hogy hűségprogramokkal és hűségakciókkal közelebb húzzanak minket magukhoz. Majd a termékek drágulása ismét csak arra sarkallta a magyarokat is, hogy sasszemmel figyeljék az árak alakulását, az akciókat, a leértékeléseket és minden olyat, amivel spórolni lehetne.
Bizton kijelenthető tehát, hogy a vásárlás és bevásárlás egyre fontosabb szerepet kap az életünkben, így pedig nem árt tájékozódni olyan mechanizmusokról sem, hogy az egyes üzletek mivel vesznek rá minket a még több költésre, milyen marketingfogásokat alkalmaznak annak érdekében, hogy még könnyebben elcsábuljunk. Korábban már több cikkben is foglalkoztunk a témával, illetve pszichológiai szempontból is vizsgáltuk ezeket.
Mi a helyezt például a 99-re végződő termékekkel? A válasz nagyon egyszerű lehet.
Olvass tovább...
De még olyan helyen is elbújhat a csábítás kisördöge, ahol bizony nem is gondolnánk. Például az áruházak építészetében, belső kialakításában is lehet valami olyan, amely bizony arra ösztönöz minket, ha nem is direkten, hogy több pénzt hagyjunk ott. Valószínűleg ti is sokszor észrevettétek, hogy a nagy bevásárlóközpontokban, üzletekben nagyon kevés ablak van, sőt, az is megesik sokszor, hogy a vásárlótérben egyáltalán nincsenek elhelyezve ablakok, így pedig olyan, mintha nem is tudnánk, hogy kint telik az idő.
És pont ez a lényeg.
Igazából egy másik térbe kerülsz, másfajta idővel. Kiszakadsz a külvilág ingerei alól, így pedig több időt fogsz eltölteni a boltban, mivel egyszerűen nem érzékeled, vagy kevésbé veszed észre az idő múlását, az időjárás változását, meg persze azt sem, ha sötétedik már. Ha pedig több időt töltesz bent, nagy valószínűséggel több pénzt is fogsz elkölteni az adott üzletben.
Természetesen vannak még praktikus megfontolások is, hiszen a nagy ablakok sok napfényt engednének be, kifakulhatnának a termékek csomagolásai, így pedig kevésbé lennének vonzóak a vásárlóknak, illetve az óriási ablakok csökkentenék az értékes vásárlói terület nagyságát is, így pedig kevesebb termék kerülhetne ki a polcokra.
Olvass tovább...