promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Csúnyán megvezetnek minket a boltok az akciózásokkal, ezt a taktikát alkalmazzák évek óta

Csúnyán megvezetnek minket a boltok az akciózásokkal, ezt a taktikát alkalmazzák évek óta

Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Nyilvánosságra került, hogy valójában milyen stratégiákat alkalmaznak a hipermarketek, hogy a lehető legtöbb pénzt költsük el náluk.

Sokszor találkozhatunk a boltokban nagy akciózásokkal, de valójában ennek teljesen más oka van, mint az, hogy bemenjünk az egyes szupermarketekbe az akciós kiflikért. Olyan stratégiát alkalmaznak, amellyel könnyen megvezetik az embereket. 

Az árakciókról most Wolf Gábor készített egy videót, amelyet a Marketingcommando TikTok-oldalára töltött fel. Ebben beszél arról, hogy a hipermarketeknek egyáltalán nem azért megy jól, mert folyamatos náluk az árakció. 

Kezdjük azzal, hogy amikor azt látod, hogy akciós a zsömle, annak nem az a célja, hogy te zsömlét vegyél

- hangzik el a videóban. 

Az akcióknak valójában az a célja, hogy az ember bemenjen a szupermarketekbe és a hipermarketekbe. A leggyakrabban vásárolt termékeket ugyanis szándékosan az üzlet leghátsó részébe helyezik el, amelyek a legmesszebb helyezkednek el a bejárattól. Emiatt végig kell mennünk az üzleten és természetesen így szembejön velünk megannyi olyan termék, amely valójában nem is szükséges számunkra. 

Tudtad, hogy a Tesco nem egy bolt? Ki kell, hogy ábrándítsalak, ezek az üzletek mérnöki pontossággal felépített profit maximalizáló gépezetek, amiknek az a célja, hogy akit becsábítanak egy olcsó zsömlével, az lehető legtöbb pénzt hagyja itt

- magyarázza a videóban Gábor. 

Arra, hogy sok pénzt hagyjunk ott az egyik legjobb stratégia, hogy szemmagaságban helyezik el a legdrágább termékeket. Az alacsonyabb polcokon pedig a gyerekeknek való dolgok találhatók, így a kisebbek könnyedén találhatnak maguknak valami finomságot. De, persze nagy hatással vannak ránk azok a kedvezmények is, amelyek azt hirdetik, hogy például 15 ezer forint feletti vásárlás esetén kedvezményt kapunk. Azt pedig senkinek nem kell bemutatni, hogy a kasszánál elhelyezett termékek közül jó néhányat az esetek nagy részében gondolkodás nélkül megveszünk. 

@marketingcommando A Tesco a kedvenc üzletem, nézzük mit lehet tanulni tőlük! A Te pénztárcádról van szó, úgy hogy figyelj! A hiperek árakciói NEM árakciók! És egy Tesco, egy Auchan, egy hiper NEM egy üzlet, hanem egy mérnöki pontossággal kialakított profit-maximalizáló üzem. Vajon ismered a legnagyobb taktikáikat? Ebben a videóban bemutatom a leggyakoribb kosárérték növelő, profitnövelő, vevőérték maximalizáló fogást. Miért? Mert ezeket a saját vállalkozásodban is be kell vetned, pláne ha a kampányaid nagy része ma még árakció. #élelmiszer #vásárlás #marketing eredeti hang - Gábor Wolf