promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Forradalmi lépésre szánta el magát a Lidl, ez minket magyarokat is erősen érint

Forradalmi lépésre szánta el magát a Lidl, ez minket magyarokat is erősen érint

Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Komoly változásokat jelentett be az egészséges táplálkozást szem előtt tartva a Lidl.​

Minket is erősen érintő változtatások jönnek a Lidl-né. Amali Bunter, a német bolthálózat fenntarthatósági vezetője nemrégiben egy interjúban beszélt arról, milyen célokat tűzött ki a vállalatcsoport, amelyeket el szeretnének érni 2030-ra, ezek befolyásolhatják most a hazai boltok kínálatát is.

Több mint egy hónappal ezelőtt, október 11-én a Lidl Németország merész lépésre szánta el magát és a saját márkás vegán termékcsaládjának, a Vemondónak az árait a hasonló állati eredetű termékek áraihoz igazította. Ez a döntés pedig hullámokat keltett az európai kiskereskedelemben, és más szupermarketeket is arra ösztönzött, hogy kövessék a Lidl példáját Németországban és azon kívül is. 

Az intézkedés kapcsán egy nemrég közzétett videóban folytattak beszélgetést Amali Bunterrel, a Lidl Németország fenntarthatósági vezetőjével, aminek a középpontjában a Lidl döntésének okai álltak. A vezető a beszélgetés során árulta el, hogy a Lidl elkötelezett a tudatos táplálkozás - az egészséges és fenntartható étrend - népszerűsítése mellett. Ez az elkötelezettség pedig három fő pillérre épül: egészséges táplálkozás, fenntartható táplálkozás és a fogyasztók elkötelezettsége.

A fenntartható táplálkozásra való összpontosítást a "Planetary Health Diet" elv vezérli, amely a "nettó nulla célok" elérése érdekében a fehérje-átállást hangsúlyozza.

Ezért ahogy azt Bunter kiemelte, a Lidl elemezte jelenlegi termékkínálatát, hogy megértse a növényi és állati eredetű fehérjék arányát. Ezen adatokkal felvértezve ambiciózus célokat tűztek ki 2030-ra, és jelentős lépést tettek e célok elérése felé azzal, hogy elkötelezték magukat az árparitás mellett. Ez azt jelenti, hogy a Lidl több mint 3200 németországi üzletében a vásárlók a Vemondo termékcsalád termékeit ugyanolyan alapáron vehetik meg, mint az egyenértékű állati eredetű fehérjeforrásokat.

A Lidl ezen döntése minket magyarokat is érint, a tendencia ugyanis hamarosan hozzánk is elérhet, a németországi központ ugyanis igen komolyan veszi ezeket az intézkedéseket. Az egészséges táplálkozás és a vegán étrend híveinek pedig ez mindenképp jó hírnek számít.