Avokádóval bankot rabolni: a zseniális terv kétszer is bejött
Olvass tovább...
Teljesen megváltozhat az, hogy hogyan vásárolunk.
Az orosz-ukrán háború kitörése régen látott inflációt okozott szerte Európában. Régen nem látott áremelkedés volt tapasztalható szinte minden kereskedelmi szegmensben. Úgy tűnik, hogy a modern prolémák modern megoldásokat követelnek - egy nemrégiben Magyarországon is dolgozni kezdő svéd úgynevezett fintech-cég (digitálisan alapon működő, pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalat) teljesen megváltoztathatja azt, hogy hogyan vásárolunk.
A fintech cég vezére szerint a bankoknak érdeke, hogy minél több hitelt adjanak ki, és a hónap végén mindig csak az aktuális törlesztőrészlet kerüljön kifizetésre, míg a hitelen lévő kamat miatt hosszú távon az ügyfél nagyobb összeget fog befizetni, mint amekkorát eredetileg felvett- Európában piaconként változó, de a hitelkártyákhoz köthető adósság a legtöbb felhasználónál 2 és 6 ezer euró között van.
A svéd cég azonban nagyon rövid távú, fixen kamatmentes hitelt nyújt a használóinak, globálisan több mint 500.000 szerződött kereskedelmi partnerrel rendelkezik, és 150 millió felhasználója van világszerte, csak Amerikában például 37 millió - minden hetedik amerikai használja a cég szolgáltatásait.
Az alap szolgáltatás, amit kínál, a megvásárolt áru 4 részletben történő visszafizetését teszi lehetőve, két hetente kell utalni a részleteket. A Klarna partnerével, a WebBank-al együtt hoszabb távú hitelmegállapodás is szervezhető.
Olvass tovább...
A magyarországi megjelenésüket idén októberben jelentette be a cég. Jelenleg a piacon 3 szolgáltató kínál BNPL megoldásokat, a svédek bejövetelével ez a szám 4-re fog emelkedni. Hogy mennyire lesz sikeres, az még a jövő zenéje, de az alapító nagyon bízik a magyar piacban.