promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Azahriah és Korda György ügyében nem csitul a botrány: zenei szakértőnk önt tiszta vizet a pohárba
Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Az embernek mostanában van egy olyan érzése, hogy a magyar könnyűzenei szakma egy személyben Azahriahból áll, ám úgy tűnik még neki sem jöhet be minden ötlete.

 

Aligha van Magyarországon ma olyan személy, aki még nem hallott volna Azahiahról, polgári nevén Baukó Attiláról. A még mindig csak 21 éves fiú napjaink igazi szupersztárja, jövőre triplakoncertet ad a Puskás Arénában.

Úgy tűnt, Azahriah nem tud mellényúlni, még a toi-toi wc-s szexbotránya is csak növelte a népszerűségét, a srácnak eddig minden húzása bejött, imádják a zenehallgatók. Legutóbb az interneten közzétettek egy videót, ahol Korda György egyik ikonikus dalát, a Máté Péter által írt Reptér című nótát dolgozza fel - ez a húzása azonban megosztotta a rajongókat, némileg szokatlan módon.

A eredmény igazi klasszikus, egyszálgitáros stílusban előadott dal lett, szépen összeköti a magyar könnyűzene múltját és jelenét egyfajta transzgenerációs himnuszként - a dalt Máté Péter írta, Korda György előadásában lett népszerű, és most Azhriah is feldolgozta.

A dal eredeti hangszerelésben Korda György stílusához illeszkedően teljes dobfelszereléssel, basszusgitárral, vonóskarral van felvéve, Azahriah viszont csak egy fémhúros gitárt használt. Az akkordmenetet némileg leegyszerűsítette, de a hangnemet megtartotta - érdekes, hogy Korda György és Azahriah ugyanazon lágéban énekel. Korda fiatal korában operaénekesnek készült, tenor hanggal, Azahriah szintén ebben a tartományban énekel, a dalt Azahriah is c-mollban adja elő. 

Azahriah végig tisztán énekel, minden hang a helyén van, nem remeg - gitározása biztos kezű, bár az érződik rajta, hogy elsősorban magát kíséri rajta, és nem gitárművész, ahogy az is, hogy ösztönös az éneklése, de pont ebben van az ereje.

A gitározással egyébként semmi baj nincs, a legtöbb nagy dalszerző számára a hangszer csak segédeszköz, elég csak Bob Dylanre vagy Leonard Cohenre gondolni. Az Azahriah-t az élő koncerteken kísérő zenekar minden tagja virtuóz módon kezeli hangszerét, az énekesnek elég az alap harmóniavázat adnia, és a fiatal újpalotai zenész biztos kézzel, ízlésesen hozza azt.

Könnyűzenei rajongóknak a feldolgozásról eszébe juthat a kora 2000-es évek MySpace korszaka. A grunge lecsengésével a zenekarok tagjai szomorúan beköltöztek a hálószobáikba, és rengeteg a Reptérhez hasonló popszámot dolgoztak fel hasonló stílusban, mint most Azahriah.

Itthon ennek a műfajnak az egyik legkultikusabb képviselője Norbert Kristóf volt, bizonyos itthoni körök világsztárnak várták, ám ez nem így alakult. Érdemes meghallgatni Norbert Ámokfutók feldolgozását, hogy képet kapjunk, Azahriah milyen forrásokból szedhette inspirációját a Korda-dal feldolgozásához.

A kommentelőknek viszont nem nyerte el a felhőtlen tetszését a feldolgozás, többek szerint ezt a dalt meg kéne hagynia Kordának, és Azahriah verzióját unalmasnak találták. Ennek ellenére azért vannak szép számmal olyanok is, akinek nagyon tetszik az új verzió, szerintük Azahriah új mélységét villantja meg a szerzeménynek ezzel a balladisztikus formával, és abszolút helye van a fiatal dalszerző-előadóművész életművében.

A latin mondás szerint "De gustibus non est disputandum", vagyis az ízlésről nem lehet vitatkozni. Szakmailag viszont Azahriah előadása egy magas színvonalú produkció, biztos éneklés és hangszerkezelés, nem véletlenül ő napjaink legnépszerűbb előadója, még egy ilyen banálisnak tűnő feldolgozásba is képes belevinni saját karakterét, ami mindig is a legnagyobb művészek tulajdonsága volt. Hogy úgy mondjuk, a zseni utat tör magának - a napfény az árokba is besüt.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás