promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
A Ryanair ismét botrányosan bánt az utasokkal, magyar utas számol be a katasztrófális viselkedésükről
Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Július 16-án éjjel Olaszország egyik legforgalmasabb repülőterén tűz ütött ki, így a repteret biztonsági okok miatt lezárták.

A Cataniai reptér jelenleg nem fogad és nem indít járatokat, csak egészen minimális mennyiségben. Ez eddig rendben is van. Az már kevésbé, hogy először július 19-re mondták a reptér kinyitását, ez pedig most jelenleg legkorábban július 25-én tudják megtenni.

Az azonban, amit a Ryanair művelt, az a legkevésbé sincsen rendben. Teljesen tájékoztatás nélkül hagyta az utasokat, sőt: nem biztosított számukra sem eljutást a legközelebbi reptérre, sem szállást, a legtöbb pórul járt utas (akik közül igen sokan magyarok voltak) a helyszínen szembesült vele, hogy itt bizony nem lesz utazás.

A Ryanair gépei hajlamosak a késésre, melyről a járat indulása előtt üzenetben tájékoztatnak, azonban ez egy bevett módszer, illetve lássuk be, hogy valóban olcsón utazhatunk velük. Azonban a késés nem azonos azzal, hogy egy gép el sem indul, illetve ha lehet hinni a beszámolónak, akkor jelen esetben semmilyen utastájékoztatás nem történt. Nyaralás alatt nem elvárható, hogy mindenki naprakész legyen a hírekben, a tengerparton ücsörögve senki sem a híroldalakat böngészi, így ezzel sem lehet indokolni ezt a mulasztást.

A felháborodott levelet változtatás nélkül közöljük:

Egy olaszországi kiruccanás szerencsétlen befejezése:

Másfél hét messinai tartózkodás után, 2023. július 17-én reggel 9:15-kor kellett volna a Ryanair légitársaság budapestre tartó járatának indulnia a szicíliai Catania városának repülőteréről, melyre nekem és több barátomnak is jegye volt.
július 16-án (tehát az indulás előtti napon), 23 és 24 óra között tűz ütött ki az említett reptéren, melynek következtében a létesítményt július 19-e (szerda!) délutánig lezárták. Erről az információról a reptérre tartó transzferben értesültünk véletlenül, a rádiót hallgatva.

A nyaralást ekképp “meghosszabbítottuk”, és még aznap több átszállás révén, vonattal megérkeztünk Rómába, ahonnan a tervek szerint július 18-a (kedd) este 20:30 körül szállt volna fel az új gépünk, ami a Wizzair jóvoltából hajnal 0:50-kor indult végül útnak.

Mi a felháborító az egészben? A Ryanair nem adott ki közleményt az esetről; megfelelő tájékoztatást időben nem adott a járat módosulásáról, esetleges késésről. Mindezt követően egy utazással kapcsolatos Facebook csoportban (!) értesültünk róla, hogy néhány utas (a szerencsésebbek) kaptak egy nem hivatalos tájékoztatást a járat tervezett indulása előtt szűk 3 órával (!), hogy a gép végül Trapani városának repülőterén landolt, és onnan szállt fel változatlan (!) időpontban, 9:15-kor. A dolog szépséghibája, hogy a Trapania-Catania távot autópályán 4 óra megtenni, így az általam meg se kapott, nem hivatalos tájékoztató is olyan későn érkezett meg, hogy fizikailag lehetetlen lett volna elérni a módosult járatot!!!

És mi a Ryanair reakciója a mai napig? Elnézést kérnének, és visszaadnák a repjegy árát legalább?! Dehogyis! A pénzt nem lehet visszaigényelni, kártérítésről pedig hallani sem akarnak, hiszen a járat nem lett törölve, sőt nem is késett hivatalos források szerint… Na ennyit a magyar piacon jelenlévő egyik domináns légitársaságról.

Osztani ér!

Reméljük, hogy minden utas megfelelően kártalanítva lesz, illetve azt is, hogy mindenki épségben, a kellemetlenségtől eltekintve rendben hazajutott. A levél írója szerencsés volt, mivel ezek szerint gyorsan találtak megoldást és mobilisak voltak, de képzeljük csak el, hogy egy kétgyermekes családnak, esetleg egy idős házaspárnak ez mennyire kivitelezhetet, illetve ha még valahogyan meg is tudnák oldani, mekkora többletköltséggel jár az amúgy is nagy terhet jelentő kiadások mellett.

Nem mellesleg, a bulvárhírekben is egyre többször szerepel a légitársaságok hanyagsága, nem egyszer fordult elő, hogy a már becsekkolt, repülőgépen ülő utasokat váratták több óráig a felszállással.

Nem szép Ryanair, várjuk a cég reakcióját.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás