A KRESZ-ben seregnyi autós félreérti ezt a táblát, de vajon te is elhasalnál ezen a kérdésen?
Olvass tovább...
Sokan meg szoktak kavarodni a kérdésen, hogy a KRESZ-szabályai szerint miképp is kellene elengedni a buszt.
Amikor valakinek a nagypapája arról mesél, hogy bezzeg az ő idejében milyen nehéz volt a KRESZ-vizsga, akkor azt annyira azért ne higgyük el. Sok minden változott, és a tapasztalt autósoknak és érdemes követni az új szabályokat. Ezt ide kattintva könnyedén megtehetjük, mert az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságnak a hivatalos honlapján továbbra is fent vannak a friss információk.
Sok diáknak azonban hamarosan véget ér az iskola, és a többség egészen biztosan úgy fog dönteni, hogy megszerzi a jogosítványt. Persze nem pattanhatnak be a volán mögé, és kezdhetnek GTA-szintű ámokfutásba, hanem először alaposan meg kell tanulniuk a KRESZ-szabályokat.
Magyarországon a KRESZ-teszt továbbra is egységes. A vizsgán 55 kérdést kapunk, amiket 55 perc alatt kell megválaszolnunk. Tehát egy kérdésre egy percünk van, de ha jól felkészültünk a tesztre, akkor ez elég is a megoldáshoz. Persze érdemes vigyázni, mert ha több mint 10 pontot elbukunk, akkor már jelentkezhetünk is a pótvizsgára.
Olvass tovább...
Most egy buszos kérdéssel segítünk gyakorolni, amibe néha még a rutinos sofőrök is belekavarodnak, mivel már sokat felejtettek. Először is nézzük meg a képet!
A fotóhoz tatozó kérdés így szól: a B jelű személygépkocsi vezetője milyen módon köteles lehetővé tenni az A jelű autóbusz buszmegállóból történő elindulását lakott területen?
Ehhez persze kapunk három válaszlehetőséget:
Olvass tovább...
Kár, hogy nincsen olyan a válaszlehetőségek között, hogy az autóbuszvezetőnek meg kell várnia, amíg biztonságosan el tud indulni. Sok autós ugyebár így szokta kezelni ezt a helyzetet, de nagyon is tévesen.
Magyarország egyik nagy KRESZ-professzora, Pető Attila fel is idézi a KRESZ-szabályt, ami kimondja, hogy lakott területen belül az autóbusz elindulását, illetve jobb szélső sávba történő besorolását lehetővé kell tenni.
Hirtelen fékeznünk nem kell, ha már olyan sebességgel közeledünk, hogy megállás veszélyes lenne - például a busz pont akkor kezd el jobbra indexelni, jelezve ezzel, hogy ő bizony indulna. A következő autósnak azonban lassítással, és szükség esetén akár megállással is segítenie kell a busznak, hogy az elindulhasson.
A rutinos sofőrök is felejtenek, így nem árt néha felidézni a teszteket, amit a lenti videóban is megtehettek.