A KitKat töltelékében nem az van, amit gondolsz - fény derült a népszerű édesség titkára
Olvass tovább...
A magyarok is hatalmas érdekességekre bukkanhatnak a legnépszerűbb szavaknál.
Mama, papa, szex, hello, igen, nem, bizonyára ezek a legtöbbet használt szavak világszerte - gondolnánk. Ez egy nyelvetimológiailag sem könnyen meghatározható kérdés, ám mégis végeztek erre vonatkozó kutatásokat.
Olvass tovább...
A világ egyértelműen legnépszerűbb szavát nehéz biztosan meghatározni, mivel számos tényezőt kell figyelembe venni, például azt, hogy a világ népességének többsége milyen nyelveket beszél, és hogy milyen gyakran használják az adott szót. Egyes becslések szerint azonban a világ leggyakrabban használt szava az "oké" vagy "OK". Ez a szó számos nyelvben mindenütt jelen van, és számos kontextusban használják egyetértés, megerősítés vagy jóváhagyás kifejezésére, tehát elég univerzálisnak mondható világszerte.
Egyes becslések szerint azonban az "oké" vagy "OK" után a második leggyakrabban kimondott szó a világon a "hello". Ezt a köszönést a világ számos nyelvén használják, és gyakran ez az egyik első szó, amelyet az emberek megtanulnak, amikor egy új nyelvet tanulnak. Ám a világ második legnépszerűbb szavával kapcsolatosan megoszlanak a vélemények, mert egyesek szerint, bármilyen megdöbbentő is, nem a "hello", hanem a "Coca-Cola" a második legnépszerűbb szó.
Ez a legenda onnan ered, hogy Richard S. Tedlow egy Colával kapcsolatos cikkében ezzel a mondattal indított.:
"A Coca-Cola állítólag a második legismertebb kifejezés a világon. A legismertebb az "oké". Tehát ha azt mondod, hogy "a Coca-Cola rendben van", akkor ezt a mondtatot több ember fogja megérteni, mint bármely más mondatot a világon."
A szerző hasonló állítása megjelenik az 1990-es, New and Improved: The Story of Mass Marketing in America című könyvében is – sajnos további részletezés nélkül:
“A "Coca-Cola" a második legnépszerűbb szó a világon, az "OK" után."
De az alábbi Youtube videóban is hallható ez a döbbenetes állítás:
Olvass tovább...
Az első ennél konkrétabb forrásemlítés az Icons of the American Marketplace-ben jött szembe. Eszerint a felmérést a Landor kutatócég végezte, és globális kutatásukból állítólag az is kiderült: a termék logója a második legismertebb szimbólum a kereszt után (ehhez hasonló állítást a McDonalds-cal kapcsolatban is hallani lehetett).
Hasonlóról számol be az 1994-es Encyclopedia of Consumer Brands is, miszerint:
"A Landor szervezet a szimbólumokról nemrégiben készített tanulmányában kijelentette, hogy a Coca-Cola név, a Spenserien írásmódban, a világon a legelterjedtebb kereskedelmi szimbólum (és az összes szimbólum közül a második a kereszt után), és a 'Coca-Cola' kifejezés is szélesebb körben ismertebb, mint bármely más, kivéve az 'OK' kifejezést."
De még egy érdekességre lehet bukkani ezzel kapcsolatban, mégpedig a Part című regényben, melyet 2020-ben megfilmesítettek Leo DiCaprioval a főszerepben. Abban az alábbi idézet hangzik el:
"Egyszer azt olvastam, hogy az egész világon a legjobban megértett szó az "OK", amit a "Coke" követ, mint a kóla. Szerintem újra meg kellene csinálniuk a felmérést, ezúttal a "Game Over"-t ellenőrizve. A Game Over a kedvencem a videojátékokban."
Sokak szerint a harmadik legnépszerűbb kifejezés világszerte az igen és a nem, de nagyjából itt már megoszlanak az arányok a "szeretlek" , a "viszlát" , és a "köszönöm" szavakkal.