promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
5 marketingtipp, hogy a legnehezebb időkben is szárnyaljon a céged

5 marketingtipp, hogy a legnehezebb időkben is szárnyaljon a céged

Borítókép:  A kép illusztráció. Forrás: Profimedia
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Válságálló marketingtippek.

Ebben a folyamatosan változó világban egyre fontosabb, hogy céged is állandóan megújulásra legyen képes, hiszen egy stabil alapokon álló vállalkozás az új helyzetekhez is könnyebben tud alkalmazkodni, sőt akár még előnyére is fordíthatja azokat. A jelenlegi gazdasági helyzet és infláció miatt a vásárlási szokások átalakulóban vannak, ezért fontos, hogy mindig naprakész légy. Lényeges lépés ehhez, hogy a weboldalad friss – SEO-szempontokat is maximálisan szem előtt tartó – tartalommal és struktúrával várja látogatóit. Cikkünkben válságálló marketingtippeket gyűjtöttünk össze ehhez.

Bár az utóbbi időben előtérbe került az online marketing, az offline lehetőségekről sem szabad megfeledkezni. Ahhoz hogy eredményes legyen a stratégiád, mindenképp érdemes több marketinglábat kialakítani – például linképítés, közösségi média jelenlét, szórólapozás –, amikkel hatékonyan eljuthatsz a célközönségedhez. Offline marketingre akkor tudsz jól építeni például, ha vállalkozásod rendelkezik fizikai üzlethelyiséggel, online pedig bármely szolgáltatás vagy termék eredményesen reklámozható a megfelelő felületeken.

Építs közösséget, fókuszálj a vásárlói hűségre!

Alapvetés, hogy aki már egyszer vásárolt cégedtől, őt könnyebb újra vásárlásra bírni, így egyszeri vevőből törzsvásárlóvá válhat – ehhez fontos a közösségépítés, a vásárlói hűség kialakítása. Ennek egyik legjobb eszköze az online felületek közül a közösségi média, de akár hírlevélküldéssel vagy remarketing hirdetésekkel is megcélozhatod a korábbi vevőidet. Ez jóval olcsóbban megszerzett konverziót eredményez, mint a teljesen új, „hideg” vevők bevonzása az oldalra, ezért is kell kihasználni a lehetőségét.

Koncentrálj a minőségre!

Fejlődni szinte mindig lehet és érdemes is: ha emeled a szolgáltatásod, terméked minőségét, akkor hatékonyabban tudsz eljutni újabb vevőkhöz is. A mai világban fontos a gyorsan és megfelelően reagáló ügyfélszolgálat kialakítása, a minőségi felhasználói élmény – legyen szó online vagy offline téren történő tapasztalatról –, a jobb alapanyagokból történő előállítás.

Néhány apró, de hatékony változtatással máris könnyebben szerezhetsz visszatérő vásárlókat, akik ráadásul boldogan ajánlanak majd ismerőseiknek is. Az is köztudott, hogy a magas minőségű vagy luxustermékek kisebb arányban érintettek negatívan egy-egy recessziós időszakban. Ha pedig kiemelkedő szolgáltatást nyújtasz, akkor az árversenybe sem kell beszállnod.

Monitorozd a versenytársakat!

Ahhoz, hogy megfelelően tudd magad pozícionálni, elengedhetetlen, hogy ismerd versenytársaid működését, értsd meg a döntéseik mögött húzódó motivációt, így mindig előttük járhatsz egy lépéssel. Ráadásul sokat tanulhatsz abból, ha tudod, hogy válsághelyzetekben miként maradnak profitábilisak, hogyan „menekülnek előre”.

Fektess online marketingbe!

Az utóbbi évek történései miatt egyre inkább az online jelenlét felé tolódik a hangsúly, így mindenképp fejlődni kell ezen a területen. Ezt megteheted akár új platformok bevonásával, akár nagyobb hirdetési összegekkel, akár a honlapod fejlesztésével.

Ahhoz például, hogy a Google-ben egy-egy releváns keresőszó beírása után jó találati helyen szerepelj, nem elhanyagolható a naprakész SEO a weboldaladon. Ennek több eszköze is lehet: például nagyobb energiát fektethetsz a linképítésbe. Ha több helyről releváns linkek mutatnak az oldaladra, akkor a keresőmotor azt pozitívan értékeli. Emellett a tartalommarketing – a manapság népszerű blogok – és a szövegekben elhelyezett kulcsszavak is támogatják SEO eredményeidet.

A PPC-hirdetések és a remarketing is mind növelik az oldaladra látogatók számát, utóbbi például a közösségimédia-profilodra érkező ügyfelek számára helyezhet el releváns hirdetéseket, melyekkel a weboldaladra tereli őket. A konverzióoptimalizálás és az e-mail-marketing is szépen beépíthető a marketingeszköztáradba, minden egyes feliratkozó elköteleződik feléd, így könnyebb újra konverziót kiváltani belőle.

Ha eddig nem hirdettél a közösségi mediában, akkor ideje elkezdeni! De fontos, hogy valóban a célközönséged által használt platformokon légy jelen aktívan és azokba fektess hirdetési költséget, hiszen így lesz a legeredményesebb a kampányod.

Mérd az eredményeket, és finomhangolj a stratégián!

Ha vaktában lövöldözünk, akkor bizony nehezebben találunk el bármit is! És ez a marketing világában sincs másképp, csak itt nagyobb pénzösszegek is bánhatják, ha nem méred rendszeresen a hirdetési és fejlesztési eredményeidet. Sőt, nemcsak az online, de az offline marketingtevékenységet is szükséges bizonyos időközönként monitoroznod, hogy hatékonyabbá válhass. Az eredmények alapján pedig lehetőséged nyílik módosítani, finomítani marketingstratégián, hogy a legjobban megtérülő csatornákat használhasd a jövőben.

Az elmúlt és előttünk álló időszak is bőven tartogathat még meglepetéseket a cégeknek, a bizonytalan gazdasági környezet bizony folyamatos megújulásra kényszeríti a cégvezetőket. Ha te is szeretnéd a vállalkozásodból a recessziós helyzetben is kihozni a legtöbbet, akkor fenti tippjeinkkel ezt eredményesen megteheted. Fordíts nagyobb hangsúlyt az online jelenlétre, a jobban konvertáló honlapra, a megfelelő marketingeszközök kiaknázására, így biztosan válságálló lesz a céged.