Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Kávé reggeli előtt? Nem biztos, hogy jó ötlet

Kávé reggeli előtt? Nem biztos, hogy jó ötlet

Élet

Kávé reggeli előtt? Nem biztos, hogy jó ötlet

Élet

Buda Villő - 2020.10.11. 09:09

Sokan egy jó erős kávéval indítják a reggelt. Milyen hatással van ez a szervezetünkre? Mondjuk, hogy mik a legújabb hírek.

Egy rosszul átaludt éjszaka utáni reggelen legtöbben az első mozdulatunkkal a kávéfőző felé nyúlunk – az az ominózus első bögre fekete ad erőt nekünk, hogy bárminek is nekikezdjünk aznap. Ilyenkor eszünkbe sem jut, hogy a reggeli kávéivásnak esetleg negatív következményei is lehetnek.

Egy nemzetközileg elismert, vezető táplálkozástudományi folyóirat, a British Journal of Nutrition egyik legújabb tanulmányának eredményei azonban egy újabb ponton alátámasztják azt a nézetet, miszerint a rossz éjszakai alvást követő, reggeli előtt elfogyasztott kávé megzavarhatja szervezetünk vércukorszint-szabályozását.

A Bath-i Egyetem kutatói egy három éjszakán át tartó kísérlet során 29 ember vérmintáit vizsgálták meg, összehasonlítva a résztvevők vércukorszint-szabályozását, figyelembe véve, hogy jól vagy rosszul aludtak-e előző éjszaka.

A kísérlet során a résztvevők véletlenszerű forgatókönyvek alapján aludhattak és reggelizhettek. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy egy erős csésze, körülbelül 300 mg koffeint tartalmazó kávé elfogyasztása 50 százalékkal növelte a résztvevők vércukorszintjét reggel.

„Röviden összefoglalva ez annyit jelent, hogy a vércukorszint-szabályozásunkban zavar keletkezik abban az esetben, ha ébredés után közvetlenül koffein kerül a szervezetünkbe először (különösen, ha előző éjszaka rosszul aludtunk)”

– magyarázta James Betts, a kutatás vezetője. 

Ezt az effektust úgy kerülhetjük el, hogy először eszünk, és csak később iszunk kávét, ha továbbra is szükségét érezzük. A sorrend betartásával számos egészségügyi problémát előzhetünk meg, többek között azt, hogy még inkább felborítsuk anyagcsere-folyamatainkat.


Forrás: PixaBay

Mivel a hosszútávú álmatlanság már önmagában anyagcsere-zavarokat okozhat, ami rossz közérzethez és elhízáshoz is vezethet, érdemes mérlegelni, hogy egy megzavart alvású éjszaka után azonnal egy csöbör kávéval kezdjük-e a napot vagy sem? Ugyanis a megemelkedett vércukorszint hatására csökkenhet a szervezet glükóz toleranciája.

Ez az állapot pedig, ha tartósan fennáll, rossz esetben akkor akár a kettes típusú cukorbetegség előszobája is lehet.

Borítókép: PixaBay.com