A másik fontos változás, hogy bár az autó paraméterei lényegében nem változtak (a ForTwo 1,65 méter széles és 2,69 méter hosszú, a ForFour ennél 80 centivel hosszabb), a csomagtartó mérete mégis jelentősen megnőtt: a ForTwo 260 literes csomagtere már egészen értelmezhető méretű.
Maradt viszont a hátsókerék-hajtás és a farmotor, utóbbi az új generációnál 60 és 90 lóerő közötti, egyliteres, háromhengeres erőforrásokat takar. További pozitívum, hogy a kocsi végre kapott egy tisztességes, ötfokozatú manuális váltót is, de aki inkább az automatára szavaz, annak lesz lehetősége twinamic duplakuplungos automatával is rendelni a Smartot.
Figyelemre méltó, hogy miközben az új ForTwo ára a hírek szerint egyáltalán nem változik az elődjéhez képest, a Daimler annyi extrával tömködte tele az autót, amennyit nem szégyelltek, így a kor elvárásainak megfelelően érintőképernyős infotainment rendszert és LED-es nappali fényt is kapunk. Az alapfelszereltséghez emellett hozzátartozik a keresztszél-asszisztens is, de némi felárért frontális ütközést megelőző rendszert és sávtartó automatikát is kérhetünk a kocsiba, amely az európai kereskedésekben várhatóan novembertől lesz elérhető.