promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Félelmetes, hogy a McDonald's frontemberét miért dugták el a világ elől

Félelmetes, hogy a McDonald's frontemberét miért dugták el a világ elől

Borítókép:  Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions

Már a magyarok is régen láthatták utoljára az ikonikus mosolyt, és a jelek szerint elérte a vég az egykori hőst.

A 2010-es években hatalmas fejlődést ért el a közösségi média világa. Ugyan már a 2010. előtti években elindult a Facebook, illetve magyar kistestvérei (MyVIP, Iwiw, stb.), de akkoriban még ezek az oldalak nem voltak többek ártalmatlan barátkereső oldalaknál. Azonban néhány esztendő alatt ezek a szociális médiaplatformok olyan közösség és szemlélet alakító szerepet vettek fel, amelyek generációk és népcsoportok egész ízlését képesek voltak alakítani, átformálni bizonyos frontembereken, mémoldalakon keresztül.  

A trendek változását tovább generálta mind a szoftveres, mind a hardveres fejlődés. Az egyre szuperebb telefonok olyan technológiát juttattak a kezünkbe és a zsebünkbe, hogy ma már pillanatok alatt videós közösségi oldalakon vagyunk képesek beszámolni életeseményeinkről, sőt a legnépszerűbb tartalomgyártók elképesztő léptékben tudják alakítani a közízlését és akaratát.

Az elmúlt körülbelül tíz évben rengeteg trend, kihívás és őrület döntötte már le a lábáról a világot. 

Többek között olyan videós tartalmak is, melyek az emberek félelemérzetére hagyatkoznak. A bohócok már évtizedek óta komoly táptalaját nyújtották az emberi ijesztgetésnek, amit becsülettel (vagy éppen becstelenül) ki is használtak a mozifilmek készítői. Mindezen divathullámot igyekezett meglovagolni az Az című horror. A 2017-es műben Stephen King ikonikus rémalakját, Pennywise-t. Ekkor csúcson voltak az önjelölt bohócos ijesztgetések a videós portálokon, minden kicsit is őrült tartalomgyártó a "Táncoló bohócot" akarta megidézni.

A bohócokat illető ellenszenv ekkorra már világméretű volt. Így hát, mi mást is tehetett a Föld kerekének legismertebb és legnagyobb bevételeit elérő gyorsétterme?

A McDonald's azonnal a raktárba zárta a saját vigyoriját, Ronald McDonaldot, aki egészen odáig ikonikus arca volt a cégnek.

A Meki frontmeberei a marketingesekkel karöltve ugyanis úgy érezték, hogy a bohócok rossz PR-ja csakis hátrányt jelenthet a hamburger-eladásokban. A hivatalos közlemények szerint a McDonald's még nem vált meg teljesen a jó Ronaldtól, azonban elismerték, hogy kénytelenek voltak háttérbe szorítani a vásárlói elvárások miatt. Mindez pedig azt jelenti, hogy üzleti okokból nem találkozhatunk vele sem design-elemeken, sem a reklámokban. Pedig egykor még rajzfilmen is megjelent a jellegzetes kinézetű bohóc. 

Szerencsére, nálunk még nem minden merült feledésbe Ronald McDonaldot illetően: