
Elkeserítő videó jelent meg a 3%-os hitel utóhatásáról, egyre többen esnek kétségbe
Olvass tovább...
A drágaság mellett egy új probléma is felütötte a fejét, ami elfogadhatatlan.
Magyarországon igen pezsgő az élet, főleg a fővárosban. Élénk az éjszakai élet, a kereskedelem, számos bolthálózat található meg, a gasztronómiánk és az éttermeink pedig világhírűek. A város sosem alszik és akármilyen napszakban találhatunk nyitva lévő üzletet, valamint tudunk enni, inni. Nem véletlen, hogy rengeteg fiatal turista látogat el hozzánk, élvezni a bulizást, de egy egyre furcsább tendencia kezdi felüti a fejét, ami már a nappalokat is érinti.
Olvass tovább...
Az üzletek nagyon nagy részének fix nyitvatartási ideje van, ezt általában jól látható helyen ki is függesztik. Sajnos azonban egyre több olyan incidensről olvasni az interneten, ahol arra panaszkodnak, hogy ezt a boltok nem tartják be. Több közösségi média posztban (várostól függetlenül) panaszkodtak arra, hogy zárás előtt 10-15 perccel már nem engedi be a biztonsági őr a vásárlókat. Erre különböző indokok vannak: már nincsenek nyitva, csak takarítanak, a kassza már bezárt, csak szellőztetnek, de már nem lehet bemenni. Nem titok az sem, hogy ennek mi az oka: az eladók a munkaidejük végének tekintik a zárás időpontját, így ők akkor szeretnék elfordítani a kulcsban a zárat és hazamenni. Ha pedig a kiírt időpontig engednék be a vevőket, akkor ez akár 20-30 perccel is eltolódhatna, mivel a takarítás minden nap végén kötelező, de jó esetben ezt ugye nyitvatartási időn kívül kellene letudni. Kérdés persze, hogy a munkáltató szűkmarkú, vagy az eladóknak ilyen sietős, mindenesetre roppant kellemetlen, hogyha egy egyébként 3-5 perces bevásárlást az ember nem tud megejteni, pedig számolt vele, hogy még éppen beér. A teljesség kedvéért persze ott van a másik oldal is: az a vásárló, aki azt hiszi, hogyha a zárás előtt belépett a boltba, akkor akármeddig maradhat, ez is elfogadhatatlan és végtelenül nagy udvariatlanság.
Olvass tovább...
Ott a beszámolók szerint még extrémebb példákkal találkozhatunk: a Redditten magyarok és külföldiek vegyesen számoltak be olyan negatív tapasztalatról, amikor egy heyet kiézve feleslegesen mentek oda: ugyanis hiába a Google-ben kiírt nyitvatartás, a hely mégsem volt nyitva. Van ennél rosszabb is: mikor a személyzet már be sem enged, holott teljesen egyértelmű, hogy még enne 1-2 órájuk a zárásig, vagy ha beenged, kiszolgál, majd a fizetés után közli, hogy 10 perc múlva a társaságnak távoznia kell és hiába az elköltött sok ezer forint, kutyafuttában lehet "kiélvezni" a megrendelt termékeket. Van ugyan olyan, aki idáig nem megy el és kelletlenül kiszolgál, de sok olyan esetről is írtak az erről szóló topikokban, ahol ilyekor végig éreztették, hogy nem kívánatos a vendégek jelenléte, körbesöpörték őket, feltették a többi széket, felhangosították a zenét.
Van aki ilyenkor szemrebbenés nélkül marad, de olyan is akadt, aki udvariasan rákérdezett a helyzetre, a válasz pedig általában ugyanaz:
A tapasztalatok szerint a másik nagy sláger ilyenkor a mártírkodás: mikor a vendég szinte félve megkérdezi, hogy hazafele tartana-e a kedves pultos és érkezik a válasz: igen, mentem volna, de kérj nyugodtan...
Olvass tovább...