promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Előkerült egy 2020-as magyar bevásárlás blokkja, az áraktól padlót fogsz, összehasonlították a mostaniakkal

Előkerült egy 2020-as magyar bevásárlás blokkja, az áraktól padlót fogsz, összehasonlították a mostaniakkal

Borítókép:  www.profimedia.hu/Illusztráció
Élet
Kategória fejléc

A döbbenetes árkülönbségek láttán mindenkinek könnybelábad a szeme a fájdalomtól.

A legtöbben érezzük a bőrünkön, hogy az elmúlt években jelentősen megdrágult az élet, de igazán akkor szembesülünk a valósággal, amikor egy konkrét bizonyíték kerül a kezünkbe. Pontosan ez történt azzal a magyar vásárlóval is, aki a napokban megtalálta egy 2020 októberi, tescós bevásárlásának blokkját. A videóban bemutatott összehasonlítás letaglózó: a kedvenc nassolnivalók és üdítők ára néhány év alatt a többszörösére emelkedett, miközben a termékek mérete sokszor még csökkent is, ez az igazi infláció. Vagyis pontosabban hiperinfláció.

264%-os drágulás pár év alatt

A videó készítője több terméket is összehasonlított, és az eredmények önmagukért beszélnek. Míg 2020-ban két darab 1,75 literes Coca-Colát kapott 799 forintért, ma egyetlen palack kerül 729 forintba. A legdöbbenetesebb különbséget azonban a rágcsálnivalóknál találta. Egy 60 grammos Chio sajtos chips, ami akkor 219 forint volt, ma 579 forintba kerül. Ez egy elképesztő, 264%-os áremelkedés mindössze néhány év leforgása alatt.

„Könnybe lábad a szemem, hogy akkor milyen árak voltak, és hogy most mennyire megszívja az ember”

- mondja a videóban a vásárló, hangot adva sok millió magyar frusztrációjának, akik nap mint nap szembesülnek a polcokon a drasztikus áremelkedésekkel.

Kisebb termék, magasabb áron

A videó egy másik, rendkívül bosszantó jelenségre is rávilágít, amit "zsugorflációnak" neveznek: a termékek mérete csökken, miközben az áruk nő.

A Smarties cukorka 100 grammos kiszerelése 2020-ban 219 forint volt, ma pedig a harmadakkora, 38 grammos csomagért kell 349 forintot fizetni.

Hasonló a helyzet a KitKat csokival is, ami 2 grammal lett könnyebb, de az ára 189 forintról 349 forintra ugrott. A videós egyik személyes kedvence, a 3bit csoki ára pedig 155 forintról 399 forintra emelkedett, ami 257%-os drágulást jelent.

Mit szólnak a kommentelők?

A videó hatalmas vitát váltott ki a kommentszekcióban. Sokan osztották a videós felháborodását, és saját, hasonló tapasztalataikról számoltak be.

Voltak azonban olyanok is, akik kritizálták a vásárlót, mondván, hogy ha nem venne "ilyen szarokat", akkor nem kellene "hisztiznie".

Ez a megjegyzés tovább szította a vitát, sokak szerint ugyanis nem az a kérdés, hogy ki mit eszik, hanem az, hogy az alapvető élelmiszerek mellett a kis, örömet okozó nassolnivalók is lassan luxuscikké válnak egy átlagos magyar család számára. A vita egyértelműen megmutatja, mennyire érzékenyen érinti a magyar társadalmat az elszabadult infláció.


[[kod1]]