
Sokkolódtak a magyarok: a Family Frost titkát 30 év után leleplezték
Olvass tovább...
Elkeserítette a felismerés, ami a külföldi Lidl-ben várt rá.
A Lidl mára a magyarországi kiskereskedelem egyik meghatározó szereplőjévé vált. A német diszkontlánc 2004-ben nyitotta meg első boltjait hazánkban, és azóta dinamikus fejlődésen ment keresztül. Jelenleg több mint 200 üzlettel van jelen Magyarországon, és évről évre növeli piaci részesedését, nem véletlenül.
A Lidl kínálata az utóbbi években jelentősen kibővült. Bár eredetileg az alacsony árú alaptermékekre és a gyors bevásárlásra specializálódott, ma már egyre inkább versenytársa a hagyományos hipermarketeknek. A friss zöldség-gyümölcs szekció kiemelten népszerű, sok vásárló szerint a Lidl zöldség- és gyümölcsválasztéka frissességben és árban is felülmúlja több nagyáruház kínálatát. A saját márkás termékek, mint a Pilos, Milbona, Dulano vagy W5 szinte minden kategóriában jelen vannak, az élelmiszerektől a háztartási szerekig. Ezek jellemzően olcsóbbak, mint a nagyobb márkák termékei, minőségük mégis sokszor eléri, sőt meg is haladja azokat.
Olvass tovább...
Ezek a heti kínálatban gyakran rendkívül kedvező ár-érték arányban érhetők el és a Lidl rendszeresen szezonális, tematikus heteket is tart, például olasz, görög, mexikói, vagy akár magyaros ízekkel a főszerepben. A Lidl egyik legnagyobb vonzereje az árpolitikája. A diszkont filozófiának megfelelően törekednek az alacsony működési költségekre, amit a vásárlók kedvező árak formájában tapasztalhatnak. A heti akciós újságban szereplő termékek gyakran jelentős kedvezménnyel kaphatók, és a Lidl Plus applikáció további kuponokat és exkluzív ajánlatokat kínál a digitálisan nyitott vásárlóknak.
Olvass tovább...
A boltok általában tiszták, rendezettek, és a frissáruk pultjait rendszeresen töltik. Akkor mégis mi lehetett akkora probléma ebben a varsói Lidlben? Mutatjuk is:
Reggeli vásárlás egy varsói Lidlben. Nos, a Lidl mindenhol a kereslet hű tükre, olyan bemenni, mint belépni egy élő szociológiai felmérésbe, mindenhol azt adja a hatékony német diszkontlánc, amit vesznek, abból él, hogy nagyon érti ezt. Mi a feltűnő? Az alma roppant olcsó, 5-600 forintnyi zlotyért csodásat kapni, ami a magyar Lidlben 1000-1200 Ft, ezt az alacsonyabb adók, és az árakba való itteni be nem avatkozás magyarázzák, nincs zebra-rendeleti diktatúra felár, hogy úgy mondjuk. Ezen felül, hogy nagyon sok a lengyel termék, húsok, húskészítmények, tejtermékek, érezhetően igen erős és versenyképes a lengyel élelmiszeripar. Bónusz érdekesség: vagy 100 féle kézműves sört kapni, ez ugye nem alapvető, hanem luxustermék, ami arra utal, hogy sok vevőnek nem gond kifizetni akár 1000-1200 Ft-ot egy különleges doboz "kraft" sörért, hiszen 2000€ a havi átlagfizu. Van a vevőknek pénze. A kassza szinte mind automata, csak mutatóban van egy-két régi, pénztárosos, szalagos kassza. Természetesen szinte mindenki kártyával fizet, sokkal kevesebb lehet a fekete pénz a gazdaságban. A 21. században vagyunk, nem, hölgyeim és uraim?