promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Sokkolódtak a magyarok: a Family Frost titkát 30 év után leleplezték

Sokkolódtak a magyarok: a Family Frost titkát 30 év után leleplezték

Borítókép:  Youtube - familyfrostonline
Élet
Kategória fejléc

Az ikonikus dallam generációk fülébe mászott bele, de azt nem sejtettük, hogy mitől ennyire sikeres.

Kevés vállalkozás mondhatja el magáról, hogy a rendszerváltás óta ennyire ikonikus jelenséggé nőtte ki magát, emellé pedig még mindig nyereséges. A Family Frost sárga autói 1992 óta járják Magyarországot, azóta is fagyasztott élelmiszereket és jégkrémet szállítanak az emberekhez. A svéd franchise rendkívül rentábilis volt, ám a hazai piacon hamar problémák jelentkeztek. Az áruveszteségek súlyosak voltak, egyes becslések szerint havonta akkora mértékben tűnt el termék, amely mai értéken számolva nagyjából 100 millió forint lenne.

Az anyacég többször cserélt gazdát, míg végül a német Eismann cégcsoporthoz került. Ők azonban nem tartottak igényt a kelet-európai piacokra, ezért a magyar vezetésnek felajánlották a kivásárlás lehetőségét. 2015-től a Family Frost teljes egészében magyar tulajdonba került. Az új tulajdonosok azonnal nekiláttak a fejlesztéseknek: saját hűtőházat vásároltak, ezzel megszabadulva a költséges bérléstől és elkezdték korszerűsíteni a járműflottát. Az ehhez szükséges forrásokat önerőből teremtették elő.

A cég vezetője, Félix Miklós, eredetileg a bankszakmában dolgozott, így érkezett a céghez. Először a cég ügyeinek rendberakására alkalmazták, végül ő lett az egyik tulajdonos. Az irányításával stabil növekedési pályára állt a cég és évi 9-10 milliárd forintos forgalom mellett 1 milliárd forintot meghaladó profitot termel.

A Family Frost modellje nemcsak működőképes, hanem rendkívül hatékony is.

Az egyik legfőbb erősségük az országos jelenlét: a 30 éve bejáratott útvonalak közül több ma is változatlanul működik. A cég alvállalkozókkal dolgozik, akik a járműveket bérlik, az árut bizományi rendszerben kapják és jutalékos elszámolás alapján dolgoznak. Ez a rendszer rugalmas: figyelembe veszik például az egyes térségek eltérő forgalmát, útvonalhosszát és vevőkörét, így minden partner méltányos módon részesedik a bevételből.

Míg Svédországban főleg jégkrémeket árultak, a magyar piacon a mirelit termékeké a főszerep. Bár nyáron a forgalom 70%-át a jégkrém adja, ez augusztus 20. után 15%-ra esik vissza. Az éves bevételek döntő többsége tehát a fagyasztott készételekből származik.

Az elmúlt évek pénzügyi eredményei magukért beszélnek:

2015: 6,2 milliárd Ft árbevétel, 307 millió Ft nyereség

2020: 9,26 milliárd Ft árbevétel, 1,36 milliárd Ft profit

2023: 9,8 milliárd Ft árbevétel, 990 millió Ft profit

Ezek az adatok jól mutatják, hogy a vállalkozás nemcsak stabil, de nyereséges is. A kiemelkedő eredményeket a hatékony költséggazdálkodásnak és a tudatos fejlesztéseknek köszönhetőek.

Ez a zene felejthetetlen:

A Family Frost jelenlegi legnagyobb kihívása a hűtőházak magas energiaigénye.

A cég ennek visszaszorítására napelemparkokat telepített, ám ez a rendszer nem teszi lehetővé az energia visszatáplálását a hálózatba, így sok megtermelt áram kihasználatlan marad. Ennek ellenére ez is jól mutatja a cég előrelátását és törekvését a fenntartható működésre, valamint a profil növelésére. Meglepő módon a Family Frost modellje jól illeszkedik a változó kereskedelmi környezethez. A helyi kisboltok eltűnésével keletkező keresletet remekül le tudják fedni a mobil járműflottával. A webshopos értékesítésre is készen állnak, az országos jelenlét miatt logisztikailag ez sem okoz gondot.

A pénzügyi szemléletük is kiemelkedő. Félix Miklós ügyvezető elmondása szerint a cég elve, hogy „inkább két nappal előbb fizetünk, mint fél órával később”. Ez a mentalitás ritka a hazai kereskedelmi szektorban és erős bizalmi alapot teremt a beszállítókkal, akikkel emiatt szinte problémamentes az együttműködés. Emellett a vállalat egyszerűsített termékportfólióval dolgozik: nagy tételben, kevésféle terméket rendel, ami könnyen átláthatóvá és tervezhetővé teszi a logisztikát és pénzügyeket.

Ez a „win-win” modell, a partnerek megbecsülése és a stabil, tudatos fejlődés tette a Family Frostot egy olyan magyar üzleti sikertörténetté, amelyből más vállalkozások is rengeteget tanulhatnak. A további, izgalmas részleteket itt meghallgathatjátok:

Forrás: minner